Ovulatietest

Hallo allemaal ik heb een vraagje.
Voor de volgende ronde zijn we van plan om een ovulatietest te gaan gebruiken.
Wie heeft het ervaring mee en hoe werkt het eigenlijk?? Moet je dan net zoals de zwangerschaps test er over heen plassen, en moet het dan zo ongeveer tegen de tijd dat denkt dat je je eisprong heb??
Ik hoor het graag van jullie

Veel liefs
Brenda
 
Hai Brenda,

Ook ik heb ovulatietesten gebruikt er staat in de bijsluiter precies hoe je ze moet gebruiken.
alleen heb ik er helemaal niets aan gehad, die testen meten namelijk de waarde die stijgt voor dat je je eisprong hebt maar ik hebt die piek helemaal niet kunnen ontdekken omdat het wel eens gebeurt dat dit allemaal binnen twaalf uur zich afspeelt en dan loop je hem dus mis.
Ik heb dus 30 euro voor niks uitgegeven.
Nu achteraf bleek ik wel zwanger te ijn maar dat is denk ik omdat ik het gewoon elke dag geprobeert heb hahaha

Ik wens j ehele veel suces!!

Groetjes Ellen
 
Hallo allemaal,

Mijn man en ik zijn nu zo'n 18 maanden bezig om een kindje te maken maar het wil maar niet lukken.
De afgelopen maand waren we op huwelijksreis en toen hebben we het elke dag gedaan(onder het mom van dit zou toch het mooiste moment zijn), toen ik zaterdag ochtend weer in Nederland was werd ik meteen ongi(zoals jullie dat noemen) de klap kwam hard aan. Ik heb nu maar voorgenomen om te gaan temperaturen, heeft iemand hier ervaringen mee. Ook zitten wij nu te denken wat er eventueel mis zou kunnen zijn. Het valt mij op dat na het vrijen altijd heel veel zaadjes terug komen, misschien een stomme vraag maar is dat bij jullie ook zo(ik weet niet aan wie ik dit soort dingen kan vragen, tenslotte zitten wij allemaal in het zelfde schuitje).
Ook ben ik aan het overwegen om zo'n ovulatietest te gaan kopen. Ik weet echt niet meer wat ik allemaal zou kunnen proberen. Hebben jullie misschien tips en/of trucs.
Ik hoor graag van jullie.

groetjes
Yvonne
 
Ik heb heel veel aan die ovulatietesetn gehad. Ik had altijd keurig op dag 13 die piek en dan moet je het die dag doen en het liefst ook de dag erna. Heel prettig ik wist altijd zeker dat ik het op de goede dag had gedaan.

Lies
 
Ik temp. en dan kan je zien wanneer je je eisprong hebt gehad. Dus als je temp omhoog gaat, heb je de dag ervoor een eisprong gehad.

En bij ons gebeurt het ook dat de sperma weer wat terug komt, maar dat is niet erg er gaan 200 tot 700 miljoen cellen naar binnen, dus als daarvan weer wat naar buiten komt, zal dat vast niet veel zijn.

Succes

Liefs Tatjana
 
Ik temperatuur al een tijdje en gebruik sinds twee maanden ook ovulatietesten. Op zich werken ze goed en is de gebruiksaanwijzing ook duidelijk (klein detail is dat ik helaas nog niet zwanger ben, hahaha).
Bij mij matcht de "dikke streep" inderdaad altijd met een temperatuurstijging de dag daarna dus ik vind de testen wel redelijk betrouwbaar.
Helaas zijn ze wel vrij prijzig. Doordat ik het geluk heb dat ik een vrij regelmatige cyclus heb en dus mijn eisprong redelijk kan timen heb ik per maand meestal maar 2 testen nodig en dat scheelt erg qua kosten!

Succes, Juul
 
Ik ben deze maand wel begonnen met m'n temperatuur op te nemen en zag inderdaad wel een stijging op dag 17
ging van ongeveer 36.4/36.5 naar 36.7/36.8 en dat bleef ook zo tot ik weer ongi werd en toen weer 36.5.
Maar ik ga het toch een keer proberen die ovulatie test.Wie weet wordt het wat. Tegen die tijd horen jullie wel of ik het wat vind en zeker niet onbelangrijk of het geholpen heeft.
bedankt voor jullie reactie

groetjes
Brenda
 
Ik ga deze maand temperaturen en een ovulatietest doen, wie weet!!!!!!!!!

Brenda heel veel succes en ik hoop dat het lukt.

Ik hou jullie op de hoogte.

groetjes
Yvonne
 
Terug
Bovenaan