Ovulatietest

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Wij zijn een jaar bezig om zwanger te worden maar wil nog niet echt lukken.
Ik heb ook een onregelmatige cyclus dus maakt het ook een beetje lastig. Het ligt gelukkig wel altijd tussen de 31 en 41 dagen in.
Nu gebruiken we sinds kort ovulatietesten van clear blue. De ene keer testte ik op een dinsdag en gaf een positieve uitslag. Dus wij klussen. Achteraf bleek dat ik pas vrijdags m'n eisprong heb gehad.
Drie dagen erna. Afgelopen maand op een dinsdag gestest, positief. En volgende dag was ie weer nagatief. Nu blijkt toch dat ik m'n eisprong weer drie dagen daarna heb gehad.
Wie kan me helpen of herkent dit?
Liefs van Marie

Hoezo blijkt achteraf dan dat je eisprong 3 dagen later was? Voelde je hem ofzo?

Eh nee, maar hoe zal ik het zeggen.
Ik had dus dit keer een cyclus van 35 dagen.
Ik heb een ovulatie test gedaan en er van uit gegaan van een cyclus vanaf 32 dagen. Dat was op die dinsdag en inderaad was die positief. Woensdag nog een keer gedaan ( cyclus van 33 dagen ) en toen was die weer neagtief.
Volgens de test m'n eisprong dus gehad.
Nu blijk ik dus achteraf m'n cyclus op die vrijdag te hebben gehad. Cyclys van 35 dagen min 14 dagen....Een heel gereken he?
liefs van Marie

lieve Marie,

Het is niet altijd zo dat je 14 dagen voor je ongi je eisprong hebt. Dit varieert tussen de 12 t/m 16 dagen. Bij mij is deze periode 12/13 dagen. En daarnaast kan het ook zijn dat je wel zwanger was maar dat deze vroegtijdig is afgebroken zodat je iets later ongi ben geworden. En de ovulatietest heeft altijd gelijk!! Vanacht werd is wakker vd pijn, heb een ovulatietest gedaan en positief. Ik voel hem altijd en de ovulatietest bevestigd dit ook altijd!

Succes!
Marielle

Hai Marielle,

Lief dat je met me wilt meedenken.
Ik weet inderdaad dat je niet perse de 14 dagen daarvoor je eisprong hoeft te hebben daarom begin ik een paar dagen van te voren. Ik heb ook migraine tijdens de menstruatie dus nu kan ik ook een beetje kijken wanneer ik eventueel ongesteld moet worden en daar rekening mee houden.
Zoals je weeet heb ik een onregelmatge cyclus, wat adviseer je me?
Mijn cylcus zit altijd tussen de 31 en 41 dagen in.
Heb jij een kindje en anders...hoe lang probeer jij in verwachting te raken?
Liefs van Marie

Ik adviseer je om ovulatietesten te gebruiken en dan het te doen op de dag dat hij positief is(uitgaan van je korste cyclus 31-16= dag 15 beginnen met testen).
Ik heb helaas nog geen kinderen. We zijn vanaf okt 2003 bezig en mijn man is sterk verminderd vruchtbaar. In september beginnen we met ivf, maar stiekem hoop ik op een spontane bevruchting. Ik zit meestal op het andere forum en soms kijk ik hier.

gr
Marielle

Thanks.
Jeetje, voor jullie ook een vervelende situatie zeg!
Ik duim voor je dat het binnenkort toch nog gaat lukken.
Zijn er zulke lange wachtlijsten voor ivf?
Gr Marie

Wij zitten in het LUMC en daar is de wachtlijst 9 maanden. Maar het hangt van het ziekenhuis:hoe beter, hoe populairder dus ook langerer wachtlijsten.. en het LUMC is gewoon een heel goed ziekenhuis gezien de resultaten bij ivf.
Gelukkig kunnen we geholpen worden in deze tijd!

Gaan jullie binnenkort naar de HA?(je bent nu toch een jaar bezig?)

Terug
Bovenaan