ovulatietest

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben begonnen met ovulatietesten. Nu had ik twee dagen een vaag streepje en daarna weer negatief. In de gebruiksaanwijzing staat dat als de testlijn donkerder is dan de contolelijn dat dan de test positief is. Heb ik nu wel een eisprong gehad?
Wie kan me hier een antwoord op geven.
Alvast bedankt.

Hi,

Ik gebruik deze maand voor het eerst ook de ovulatietest. Ik had zaterdag en zondag en maandag helemaal geen 2e streepje alleen de testlijn. Gister had ik een vaag streepje en vandaag had ik echt een gelijke dan wel niet donkere streep dan de testlijn. Volgens mij betekent dit dat mijn eisprong binnen 48 uur plaats gaat vinden.
Ik zou gewoon nog een paar dagen doortesten. Wanneer is je vermoedelijke eisprong? want een vaag streepje betekent dat er nog niets aan zit te komen.
Laat je het even weten?

Groet,
Cor

Ik heb ook al twee maanden alleen maar dunne streepjes gehad en geen dikkere lijn. Dus ik vraag me hetzelfde af eigenlijk...

Als je tweede streep vaag is (de testlijn) dan betekent dit wel dat de hoeveelheid van het te testen hormoon al iets is toegenomen. Pas als de streep donkerder of gelijk is aan de testlijn dan volgt je eisprong.

Zelf heb ik naast de ovulatietesten ook mijn temperatuur opgenomen. De tempverhoging was een bevestiging van de positieve test de dag ervoor.

Op zich wel raar dat je eerst twee dagen een vage streep hebt en daarna niets, ik zou inderdaad nog even doortesten, en in de volgende ronde ook de temperatuur gaan opnemen.

Succes dames.

Miep

Hallo,

Ik had dezelfde ervaring als jij ik kreeg ook alleen vage streepjes en daarna negatief. Ik vond het erg raar want de test zou 99 procent betrouwbaar zijn. Ik ben er nog niet achter hoe het komt. Ik heb de test namelijk naar mijn weten wel goed uitgevoerd. Ik heb een mevrouw van clearbleu aan de telefoon gehad en die wist het ook niet. Ik ga nog een keer proberen met de ovulatietest mijn vruchtbare periode optesporen als de test dan weer niet werkt ga ik naar mijn HA. succes, groetjes, Daphne

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.
Volgens de berekening (op predictor.nl)had ik afgelopen maandag een eisprong moeten hebben, maar zondag en maandag waren er lichte lijnen op de test zichtbaar en dinsdag weer negatief. We hebben gewoon geklust en we wachten wel af. 7 feb zou dan mijn nod zijn.
Zou het kunnen dat je voor de test te veel hebt gedronken dat de lijnen daarom lichter zijn?

groetjes

Terug
Bovenaan