Ovulatietest

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Ik ben eigenlijk geen actieve deelnemer van dit forum, maar heb toch een vraagje. Beetje vaag eigenlijk, maar hier komt 'ie:

Ik ben in februari bevallen van onze dochter en we hebben besloten dat ik daarna niet meer met de pil zou starten. Nou hebben we wel de wens voor een tweede kindje, maar daar waren we op dit moment nog niet mee bezig. Totdat we het dit weekend een keertje  geen veilige seks  hebben gehad. Vanmorgen  bedacht ik me ineens dat ik nog een ovulatietest had liggen  van de vorige 'oefenronde' en dat die  in november verlopen is. En aangezien ik vanwege die ene keer dit  weekend wel eens wou weten of ik nu  in de LH-piek zit,  heb ik een test gedaan.. en ja hoor!

Mijn vraag is nu eigenlijk: ik heb alleen vanmorgen getest; kan het dus zijn dat de twee vruchtbaarste dagen niet  nu beginnen, maar al bezig zijn?? Ik weet natuurlijk niet of ik gisteren ook een positief resultaat zou hebben gehad. Hoeveel dagen/uren kun je positief testen op een ovulatietest? Of  kan het LH nog hoog zijn ivm mijn vorige zwangerschap?  

Zoals ik al zei waren we nog helemaal niet bezig met zwanger raken, maar nu houdt het me toch wel bezig. Ik had liever nog even gewacht met zwanger raken, maar ik zou stiekem toch ook wel een gat in de lucht springen als het nu wél zo is!

Groetjes,
Dionne

Ik heb helaas geen ervaring met ovulatietesten, maar heb het volgende gevonden op internet:

Ongeveer 24 tot 48 uur voordat de eisprong/ovulatie plaatsvindt, neemt in de urine de hoeveelheid van het Luteïniserend Hormoon (LH) toe. Vlak voor de ovulatie is er een sterke stijging van dit hormoon meetbaar in de urine. Deze piek duurt maar 1 of 2 dagen. Nadat het gehalte LH in de urine op z'n hoogst is, vindt de ovulatie plaats binnen 24 tot 48 uur. In deze tijd heeft u de meeste kans om zwanger te raken, na gemeenschap.

En over het LH na de zwangerschap
Gedurende de gehele zwangerschap tot een aantal weken na de bevalling is er voldoende LH aanwezig om een positieve zwangerschapstest weer te geven.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Mocht je zwanger zijn, dan een hele fijne zwangerschap toegewenst?

Groeten, Linda

Terug
Bovenaan