Ovulatietest?

A

Anoniem

Guest
HoiHoi,

Wij zijn nu een halfjaar bezig voor een 2e kindje, bij onze 1e was het de 2e ronde raak en daarom moet ik nu extra geduld op brengen omdat ik de vorige keer "verwend" ben. Daarom wil ik graag meer informatie over een ovulatietest. Hoe gaat dit in zijn werk en hoevaak moet je de test doen enzo?

Ik heb al in de winkel gekeken maar daar staat op de buitenkant niks van verdere informatie op dan hoe je het "papiertje" bevestigd in de houder enzo.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij hiermee helpen?

Doei
Moeder van R.

Hey goedemorgen,

Ik ben nu 7 maanden bezig en heb deze ronde voor het eerst ovulatie testen gebruikt. Het is mij erg goed bevallen!

Op  de bijsluiter staat precies wanneer je moet beginnen. Bij een cyclus van 28 dagen is dat geloof ik op dag 10. Dus je deelt je cylcus door 2 en gaat daar dan een paar dagen voor zitten. Je begint dus met testen ongeveer 4 dagen voor je verwachte eisprong. Je moet elke dag testen op ongeveer hetzelfde tijdstip en bij voorkeur NIET met ochtendurine. Ik moet elke dag werken tot 17.00 uur, dus heb die dagen steeds rond 17.30 uur getest. Ik heb getest tot 2 dagen na mijn eisprong. En ik heb goed kunnen ontdekken wanneer mijn eisprong was aan de hand van deze testen. Het streepje was elke dag heel licht,(bijna niet te zien) tot de dag voor mijn eisprong, toen was het streepje even donker als de teststreep. Dit betekend dat je eisprong dus binnen 24-48 uur zal zijn.

Mocht ik deze ronde niet zwanger zijn, ga ik ze weer gebruiken! Ik heb ze trouwens besteld via www.sensitest.nl   Daar zijn ze niet te duur en ze worden in een blanco envelop naar je opgestuurd, Niemand die dus kan zien wat er in de envelop zit.

Ik wens je veel succes en hoop dat je snel zwanger zult zijn!

X hopje

Hi,

Als ik jou was zou ik ze echt gaan gebruiken!
Het gebruik is eenvoudig, er zit een  duidelijke gebruiksaanwijzing bij. Ook staat er bij vanaf wanneer je moet beginnen met testen.
Ik had ze van testjezelf.nu, ook in een blanco envelop verzonden. In ronde 5 voor het eerst gebruikt, en het was meteen raak! Mijn eisprong was toch iets later dan ik had gedacht, daar kwamen we nu achter.

Succes!
xx Floppie

Terug
Bovenaan