Ovulatietest

<p>Hallo,</p><p>ik heb rond half 11 een ovulatietest gedaan en deze was positief besloot om 12 uur nog een test te doen deze was negatief , hoe kan dit heb ik mij eisprong gemist ?</p><p>met clearblue ovulatietest de roze </p><p> </p><p> </p>
 
Misschien was je urine de 2e keer minder geconcentreerd? Of zat je om half 11 net aan het einde van de piek? Heb je gisteren ook een ovulatietest gedaan? 
 
Sommige vrouwen hebben een hele korte piek (soms zelfs korter dan 12 u), dus dat kan sowieso spelen. Verder heb je wel twee keer vrij kort na elkaar getest, de urine zal sowieso nog geen twee uur in de blaas zijn geweest gezien je binnen 2 uur getest hebt, wat de tweede uitslag wat minder betrouwbaar maakt. 

Verder: je eisprong komt meestal na de LH piek die je meet, dus ergens binnen 48 uur na half 11 vanochtend, en in dat tijdvak blijft je eicel ook nog zo'n 12 tot 24 uur leven om bevrucht te worden. Dus als je het vanavond gezellig maakt met je partner ben je waarschijnlijk nog gewoon op tijd. ;)

Is dit de eerste keer dat je werkt met ovulatietesten? Of is zo'n korte piek ook nieuw voor jou?
 
Terug
Bovenaan