Ovulatietest

Hey! Ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje.

Ik ben 5 maanden geleden gestopt met de pil, omdat er op het nieuws kwam dat je beter 3 maanden kan wachtten om zwanger te worden na stoppen met de pil hebben wij dit netjes gedaan. We zijn nu bij ronde 2 en ik ben begonnen met ovulatietesten (mijn cyclus is nog onregelmatig). Vandaag heb ik "geklust" en mijn ovulatietest was positief! is dit genoeg? Of moet het nog een keer vandaag? Ik had gelezen dat het 12 tot 24 uur kan duren voordat het sperma bij je eicel is. Ben ik nu te laat?
 
Op zich hoef je niet te wachten met zwanger worden na het stoppen met de pil. Genoeg vrouwen die probleemloos binnen die drie maanden zwanger zijn geworden. Belangrijkste is dat je foliumzuur slikt.

Volgende vraag: wat bedoel je met een onregelmatige cyclus? Paar dagen/week verschil vinden artsen nog steeds regelmatig.

Na een positieve ovulatietest mag je jouw eisprong binnen twee dagen verwachten. Dit staat in.de bijsluiter. Een ovulatietest zegt dus niet dat je eisprong nu is.

Zoals je wel weet, overleven zaadcellen meerdere dagen en is je eicel na het springen 12 tot 24 uur nog in leven om bevrucht te worden. De komende dagen ben je dus vruchtbaar. Je bent dus niet te laat.

Ovulatietesten verrichten geen wonderen. Het geeft alleen maar aan wanneer je vruchtbaar bent. Met regelmatig seks (twee-/driemaal per week) maak je evenveel kans op zwangerschap.
 
Hoi! Was de test streep net zo donker als de controle lijn? Pas dan is de test positief het loopt dus op en er is altijd een lichte streep te zien. Zo ja dan is vandaag helemaal goed en zou ik voor de zekerheid het morgen nog een keer gezellig maken omdat na je piek het idd even duurt voordat je eisprong er is, en sperma kan tot 5 dagen blijven leven dus het kan er maar vast zitten ;) 2x per dag vergroot niet je kansen. Succes!!
 
@Daani jaa me streep was net zo donker!. Top dank je wel! Anders voelt het ook zo verplicht haha.

@Voetbalmama ik had een stopweek met de pil en toen was ik niet meer begonnen erna begon ik normaal ongesteld te worden (geen idee hoeveel dagen ertussen zat, maar wel de maand erop) erna een cyclus van 35, 39, 34, 28 dagen.
ik dacht dat een regelmatige cyclus standaart bijv, 28 dagen was. Me test was vandaag positief.
 
Een menstruatiecyclus duurt gemiddeld 28 dagen. De meerderheid van de vrouwen hebben een menstruele cyclus tussen 25 en 35 dagen.
Gemiddeld betekend dus niet regelmatig.
Heb je maandelijks dus een cyclus van ongeveer 30 dagen heb je een normale lengte van cyclus. Alles onder de 25 dagen is kort em boven de 35 is een lange cyclus. Zolang het maandelijks ongeveer het zelfde aantal dagen is is het regelmatig. Heb je de ene maand 18 andere maand 31 en dan ineens 40 of 20 dan is het onregelmatig.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan