Hoi meiden,
Weet iemand hoe dit zit.. ik heb 10 februari een positieve ovulatie test gehad. Nu is deze, bijna een week later nog steeds super positief.. iemand een idee hoe dit kan? Is dit nog steeds van mijn ovulatie?
Liefssss

Waarom test je door? Dat hoeft helemaal niet. Ik neem verder aan dat de teststreep op alle testen minstens even donker is als de controlestreep en dat er dus nergens lichte teststreepjes staan.

Klopt. Ik probeer mijn ovulatie in beeld te krijgen vandaar dat ik nu even door test. Maar vond het raar dat dit na een week nog steeds positief is. En kan er niet heel veel over vinden op internet. Dus ben benieuwd naar gelijke ervaringen.

Klopt. Ik probeer mijn ovulatie in beeld te krijgen vandaar dat ik nu even door test. Maar vond het raar dat dit na een week nog steeds positief is. En kan er niet heel veel over vinden op internet. Dus ben benieuwd naar gelijke ervaringen.
Daardoor krijg jij je ovulatie echt niet in beeld. Zo werken ovulatietesten ook niet. Online moet je genoeg terug kunnen vinden over langdurig positieve testen (teststreep minstens even donker of nog donkerder als controlestreep) en pcos maar of daarvan sprake is, kan ik aan de hand van je summiere verhaal niet opmaken. Je bevestigt al niet hoe de testen er bij jou uit zien. Mijn hulp houdt hier dus op. Succes verder!

• Haha
Waarderingen: Lies
Hoeft ook zeker niet. Ben alleen op zoek naar gelijke ervaringen en fijne gesprekken over "waarschijnlijk" allemaal de zelfde wens.

Beste Lies, ik kan me voorstellen dat het verwarrend voor je is, vooral als je je cyclus goed in beeld wilt krijgen. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik heb het even voor je opgezocht op Oudersvannu.nl:

Het is mogelijk dat je ovulatietest na een week nog steeds positief is vanwege verschillende redenen. Het luteïniserend hormoon (LH) kan langer aanwezig blijven in je urine wat zorgt voor een langdurig positief resultaat. Een andere mogelijkheid is dat de test het zwangerschapshormoon hCG detecteert, wat betekent dat je misschien zwanger bent. Zelf heb ik ook bij mijn tweede zwangerschap met een ovulatie test getest om te kijken of die positief was, die had ik nog over, waarna ik vervolgens een zwangerschapstest heb gekocht en heb uitgevoerd. Deze manier van testen is zeker niet voor iedereen een betrouwbare manier om te testen op zwangerschap maar het kan wel.

Vrouwen met PCOS of hormonale onbalans kunnen ook vaker langer positieve resultaten ervaren. Testfouten of variaties in je cyclus kunnen ook een rol spelen. Als je menstruatie uitblijft of als er twijfel blijft bestaan, is het raadzaam om op je NOD een zwangerschapstest af te nemen. Stel die is negatief en je wordt nogsteeds niet ongesteld, dan is het denk ik verstandig om contact op te nemen met een je huisarts voor verder advies. Tot slot, controleer ook nog even de bijsluiter van je ovulatie test om te kijken of je de test juist uitvoert (denk bijvoorbeeld aan de aflees tijd) en overweeg een zwangerschapstest voor meer duidelijkheid.

Lees hier meer over wanneer en hoe je het beste kunt testen op ovulatie en op zwangerschap:

Zwangerschapstest, wanneer en welke soorten zijn er:
Dit artikel is medisch beoordeel door IVF arts Elke Struiwig

Ovulatietest, wanneer en welke soorten zijn er:

Dit artikel is medisch beoordeeld door arts/voortplantingsdeskundige Tessa Cox en vruchtbaarheidsdeskundige José Knijnenburg

Heel veel succes en stel je hebt nog verdere vragen of je zit ergens mee, dan zijn we er voor je!
Groetjes Jetske

Terug
Bovenaan