Ovulatietest

Hallo zwangere dames,

Ik zou graag willen weten wie ervaring heeft met ovulatiestesten en dan voornamelijk de maybe babytest en de Donnatest. Ik wil naast het temperaturen deze als aanvulling gebruiken, ik heb een vrij onregelmatige lange cyclus, soms van 50 dagen en wil zo beter mijn lichaam leren begrijpen om beter in te kunnen schatten wanneer ik vruchtbaar ben.

Groeten Anke
 
Hoi!
Ik heb ervaring met de testen van clear blue. Deze zijn echter zeer prijzig, zeker als je zo'n lange cyclus hebt! Ik had een vrij regelmatige cyclus (tussen de 27 en 33 dagen) en bij mij was het na drie keer met de ovulatietesten raak! (we waren 8 maanden bezig) Ik heb pas net ontdekt dat ik zwanger ben en ben natuurlijk erg blij!
Ik hoop dat het jouw ook gaat lukken!
Succes!
Groetjes Willeke
 
Hoi,

Ik heb ook alleen ervaring met Clear Blue. Werkte bij mij prima.. Binnen 5 maanden zwanger, (3e maand begonnen met ovulatietesten)...
Voor mijn gevoel wist ik beter waar ik aan toe was en je kunt wat "gerichter klussen".

Groetjes Lieke (26+1 wk)
 
Hoi Anke,

ik vond de testen waardeloos. Ik had ook een onregelmatige cyclus (varierend tussen 21 en 31 dagen); je weet dan niet wanneer je ongeveer de eisprong hebt of je moet een ruime periode testen. En die testen zijn nogal prijzig (ik heb van de apotheek gebruikt en van het Kruidvat). Daarnaast heb ik ook 6 maanden een temp.curve bijgehouden, maar dan zie je pas achteraf wanneer je eisprong is geweest. Handig voor de ha/gyn om je cyclus te beoordelen (dus ik zou het wel minimaal 3 maanden bijhouden), maar weinig nuttig om voor het klussen te gebruiken (dus langer bijhouden is niet nodig).
Als ik je een advies mag geven: proberen er minder mee bezig te zijn (veel er mee bezig zijn werkt juist averechts; als je elke dag opstaat met temperaturen, wordt je er toch elke dag weer bij bepaald). Is makkelijker gezegd dan gedaan, maar bij mij heeft het wel geholpen (ik ben zwanger geworden toen ik eigenlijk de moed opgegeven had en het allemaal even wou laten voor wat het was).

Veel succes! Groetjes,
Dora
 
Terug
Bovenaan