Ovulatietest

Hallo,

Ben nog wel niet zwanger, maar heb een vraag die zwangeren het best kunnen beantwoorden vind ik. Vandaar dat ik even voorbij kom in "jullie" forum.

Graag hoor ik ervaringen die jullie hadden met de ClearBlue Ovulatietest, als je die hebt gebruikt om je vruchtbare periode beter te kunnen inschatten.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

Groetjes,
Empé
 
Hoi,

Ik heb hier geen ervaring mee maar ik denk dat je deze vraag ook best wel op het zwanger worden forum kan vragen daar zijn vast ook meer die dat hebben gebruikt.
Groeten Irene
 
hoi ik heb ook paar keer ovulatietest gebruikt maar het gaf mijn geen duidelijkheid,het wil bij mij nog niet lukken ik ben afgelopen donderdag naar de gyneacoloog geweest en ik zei tegen hem dat ik ook ovulatietest had gebruikt maar hij zei meteen ermee stoppen want dat werkt helemaal niet,dus ik gebruik ze niet meer.
gr mutske
 
misschien geldt dat dan voor jou mutske, maar voor mij geldt het omgekeerde; ik heb een vrij onregelmatige cyclus (schommelend tussen de 28 en 35 dagen), dus het enige wat ik met temperaturen kon zien was dat ik inderdaad iedere maand een ovulatie had maar dat dat net zo goed op dag 14 kon zijn als op dag 21. Ik ben toen om wat zekerder te zijn ovulatietesten gaan gebruiken en die gaven bij mij haarscherp aan wanneer de ovulatie eraan kwam. De reden dat ik dat zeker weet is dat het temperaturen het ook altijd bevestigde. De dag na de piek op de test steeg mijn temperatuur, dus was mijn ovulatie geweest. Resultaat: 1 prachtige dochter van inmiddels 2, en binnen een paar weken verwacht ik een jongetje. Alletwee de keren heel snel zwanger geworden na gebruik van ovulatietesten. Bij deze zwangerschap gebruikte ik die van ClearBlue want die verkopen ze hier gewoon in de supermarkt en ze werkte perfect. Dus ik zou zeggen: probeer het gewoon, blijkbaar werkt het voor sommige wel en voor sommige niet, (zal wel aan de hoeveelheid hormonen in je urine liggen).
Veel succes in ieder geval.
 
Terug
Bovenaan