ovulatietest

Hallo,

Ik wil graag zwanger worden van de tweede, bij de eerste was het binnen 3 maanden raak, nu ben ik al 10 maanden bezig. Ik wil graag een ovulatietest gaan gebruiken omdat ik niet regelmatig menstrueer.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt.
 
Deze heb ik bij mijn 2e zwangerschap ook gebruikt. Je moet er mee beginnen direct na je menstruatie, maar dan moet je wel rekenen dat je 7 dagen menstrueert, menstrueer jij bv maar 4 dagen wacht dan tot de 8e dag met de 1e test dan op de 10e dag de 2e de 12e dag de derde. Ik deed dan altijd op de 13e dag voor de zekerheid ook nog een 4e test omdat je eisprong meestal rond de 14e dag van je menstruatie plaats vindt. Je moet de 1e dag van je menstruatie dus als dag 1 rekenen, en rond dag 14 heb je je eisprong, de test kan deze piek zo'n 48 uur van te voren aantonen. Dus begin op de 8 dag van je cyclus te testen de 10e de 12e en voor de zekerheid ook nog een keertje op de 13e dag, heb je dan nog geen eisprong gezien dan heb je natuurlijk nog 1 test om op de 14e dag te doen, want misschien heb jij wel een late eisprong.
Je moet er even je eigen handigheid in vinden.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest met dit lange verhaal.
Groetjes Karin
Er zitten 5 testen in zo'n pakje maar ze zijn wel redelijk prijzig.
 
hoi Maartje,

ik heb de test gekocht en uitgevoerd en ben hier heel positief over.het werkt ongeveer hetzelfde als een zwangerschapstest, reuze simpel, en kan ook als je onregelmatig menstrueert. dus zeker de moeite (en euro;s) waard om te proberen.

groetjes, nathalie
 
Terug
Bovenaan