ovulatietest

Hai! Aangezien ik niet een regelmatige cyclus heb (tot nu toe 28 t/m 35 dagen) leek t mij een goed idee om een ovulatietest te gebruiken, heeft iemand ervaring of tips hierover??
Alvast bedankt!

Hoi Simone,
Ik denk dat dat een duur grapje wordt met een cyclus tussen 28 en 35 dagen. Maar ik kan en mag niet in je portemonee kijken en daar vraag je ook niet om. Ik heb er ervaring mee. Ik heb eerst een paar maanden getemperatuurd, waardoor ik wist wanneer mijn eisprong eraan zat te komen. Zo had ik per cyclus maar drie testen nodig. Met de testen van het kruidvat had ik geen goede ervaring (of precies in die cyclus geen eisprong, of hem niet kunnen opsporen, of een onduidelijke test). De clearbluetesten (7 staafjes bvoor 31 euro!) vond ik wel erg goed, steeds duidelijk een donkere streep. Het heeft helaas nog niet tot een zwangerschap geleid. Ik ben er nu mee gestopt omdat ik akelig regelmatig ben.
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn ervaring en als je nog meer wilt weten: vraag het gerust!

Liefs, el.

pfff wat een prijs..ik zal r effe over na denken, bedankt voor de reactie..Ik dacht zelf dat tempen niet zo'n goed idee was, misschien moet k r toch s over nadenken! succes verder!

Hoi Simone, tempen lijkt mij bij een onregelmatige cyclus juist wel een goede optie. Om de dag klussen totdat je verhoging hebt, dan weet je zeker dat je het op het goede moment gedaan hebt. En je hoeft er alleen een goede thermometer voor te hebben!

Dan heb ik nog een wiskundige verhandeling (van het internet geplukt)waar je misschien wat aan hebt met een cyclus van 28 tot 35 dagen: de vruchtbare periode is vanaf de eerste dag van de menstruatie tussen het aantal dagen van de ondergrens en het aantal dagen van de bovengrens (tel er eventueel voor de zekerheid ervoor en erna twee bij).
De ondergrens = aantal dagen kortste cyclus - 18
De bovengrens = aantal dagen langste cyclus - 11.
Jouw vruchtbare periode ligt dus tussen dag 10 en dag 24 (maar met temperaturen kan je het natuurlijk veel nauwkeuriger meten)

Succes ermee, liefs, el.

Hi el,
wat fijn dat je t effe uitlegt!Mijn bedoeling is niet om me al te druk te maken over zwanger worden, maar ja..dat loopt een beetje anders!
Enorm bedankt, en succes verder!

groeten simone

Hee Simone
Ik heb ook ervaring met ovulatietesten.Ik ben er vorig jaar mee begonnen,ik heb ook een regelmatige cyclus dus ik weet wel ongeveer wanneer het moet maar voor de zekerheid ben ik met die tetsen begonnen.
In juli vorig jaar heb ik voor het eerst zo'n test gebruikt en ik was een maand later zwanger.
Ik heb toen de testen die ik over had aan een collega gegeven en ook zij was gelijk zwanger en wacht nu op de bevalling.
Helaas kreeg ik een miskraam.
Ik heb ze weer gekocht en na een maand was ik weer zwanger(weer miskraam)dus je ziet ze werken voor mij goed.
Ik wacht nu nog op m'n NOD volgende week dus misschien hebben ze deze keer ook weer goed werk geleverd(+inzet van manlief natuurlijk).
Ik gebruik de testen van het kruidvat en die kosten 19.95 voor 5,het blijft natuurlijk een dure grap maar ik had het er voor over.
liefs miranda

Hai miranda,
dank je voor je voor je reactie! k had t ietsje eerder moeten lezen denk ik, k heb net de testen gekocht bij mijn apotheek (huismerk) voor iets meer euries..maar ja wie weet krijg ik een beter beeld, om eerlijk te zijn vind k tempen niet zo'n handige methode..
Wel rot voor je die miskramen..succes deze maand ..k zal voor je duimen!

groeten simone

Terug
Bovenaan