ovulatietest

Vorige week een bericht geplaatst over mijn "twijfels".
Maar eigenlijk weet ik natuurlijk toch wel dat ik erg graag een kindje wil dus ben ik sinds dit weekend weer bezig met ovulatietesten, aangezien ik een dezer dagen mijn eisprong verwacht.
Nu zag ik gisteren dat ik de laatste test had gepakt en al zijn op zondag hier in de stad de winkels wel open, ik had helaas geen tijd om naar de drogist te gaan.
Nu heb ik vanmorgen mijn urine opgevangen en in een potje meegenomen naar mijn werk. In de pauze weer een nieuwe voorraad testen gekocht en een test gedaan. Nu gaf deze weer "niets" aan. Op zich kan dat wel kloppen, want ik had zelf morgen uit zitten rekenen, maar zou het ook kunnen zijn dat de urine eigenlijk niet meer betrouwbaar was? Wat denken jullie?

Heb tevens van de week een kopie van de brief gekregen die mijn gynaecoloog aan de desbetreffende professor gestuurd heeft in het Erasmus, waar we vrijdag een afspraak mee hebben.
Het komt er min of meer op neer dat ze naast het normale onderzoek dat zij nu begonnen is, toch het verzoek neerlegt of hij wellicht ons verder kan helpen.
De brief stond natuurlijk bol van de medische termen, we snapten er eigenlijk niet echt veel van.
Geluk bij een ongeluk, een vriend van ons is medisch bioloog en werkt als onderzoeker in het Erasmus. Hij wil graag met ons mee naar het gesprek, vooral om te luisteren, maar wellicht kan hij meer gerichte vragen stellen dan wij.
Het gaat mij er vooral om dat als ik later niet meer helemaal weet waar die man het allemaal over gehad heeft, ik die vriend het kan vragen.

Tot later,

Ariane

In het ziekenhuis heb ik natuurlijk gevraagd naar het nut van ovulatietesten. Dit is wat de gyna. er over zei: Ovulatietesten zijn NIET 100 % betrouwbaar. Het beste is om met je 2e urine pas te meten, want in je 1e urine zit teveel andere stoffen. Als je dit meet en je test is postitief dan kan dit een paar een later ook weer negatief zijn. Bovendien kosten deze testen heel veel geld. Het beste en betrouwbaarste is TEMPERATUREN. 's Ochtends voordat je opstaat. Elke dag, op dezelfde tijd. Na 2/3 maanden zou je heel duidelijk een lijn moeten zien wanneer je je eisprong hebt. Misschien dat andere meiden wel postitief zijn over deze testen? Succes, Muis

Das bijzonder. Mijn gyn. zegt juist dat temperaturen geen zekerheid geeft en het pas achteraf een beeld geeft van je cyclus  en daar heb je dus niets aan als je op het juiste moment wil klussen. Ovulatietesten worden ook gebruikt bij IUI behandelingen dus je mag ervan uit gaan dat dit een door artsen erkend middel is.
Het is wel zo dat het met een paar uur kan verschillen en dat het handig is om er meerdere per dag te doen.
Ik hoop dat het je wat duidelijkheid gaat geven.
lfs inge

Dus s'middags kan je ovulatietest nog negatief, en bijvoorbeeld 5 uurtjes later ineens positief??

Ik doe er twee per dag, ivm 5de IUI en waarschijnlijk een korte LHpiek,  en zit nu al op cyclusdag 18 vandaag, en nu pas is mijn test ietsje duidelijker als voorheen.
Morgenop CD19 krijg ik weer een echo, want mijn eitje was gistermiddag nog maar 15 mm.
Ik gebruik de ovulatietesten van Clear Blue.

Ik vind de ovulatietesten beter als temperaturen, want dat is pas wat je achteraf ziet of je een eisprong heb gehad.
Nu probeer je de LHpiek, wat dus vooraf gaat aan de eisprong, op te sporen, en als je dan twee gelijke streepjes, of het streepje bij het pijltje is donkerder als het andere streepje, dan is je test positief, en ben je op je vruchtbaars.

Groetjes Myra Wever

Terug
Bovenaan