ovulatietest

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!
Ik ben al een tijdje niet meer op deze site geweest. Na een miskraam heb ik besloten om me even niet meer bezig te houden met zwanger worden. Was even te confronterend allemaal. Nu willen we het graag weer gaan proberen. Mijn cyclus is heel onregelmatig en ik wil ovulatietesten gaan proberen. Bij clearblue staat dat ik ochtendurine kan gebruiken. Maar die vind ik erg duur. Op internet heb ik andere testen gevonden. Daar staat dat ik geen ochtendurine mag gebruiken en dat de urine tussen 10:00 en 22:00 opgevangen moet worden?! En dat ik 4 uur van te voren niet mag plassen. Heeft iemand hier ervaring mee. Kan het kwaad als ik toch ochtendurine gebruik? Dat lijkt me het makkelijkste.
Alvast bedankt!
Groetjes Janneke

Hoi Janneke,

Kan me voorstellen dat je een tijdje niet op het forum bent geweest. Een miskraam gaat je niet in de koude kleren zitten.
Zelf gebruik ik ook ovulatietesten. Ik gebruik wel de clearblue de digitale versie, en die bevalt me uitstekend. Maar ik gebruik hier niet mijn ochtendurine voor, omdat het zo schijnt te zijn dat je ochtendurine van de dag ervoor is. Aangezien ik niet 4 uur zonder plassen en drinken kan, zet ik s'nachts mijn wekker (4 uur voordat ik opsta). Ik ben een makkelijke slaper, dus ik vind dat geen enkel probleem... maar kan me voorstellen dat je dat teveel gedoe vindt. Ik ben zelf met IUI's bezig en de timing moet dan perfect zijn, vandaar mijn dure testen en het s'nachts opstaan.
Ik heb ooit de ovulatietesten van Sensitest gebruikt, maar daar krijg ik hele vage streepjes en dus is het onduidelijk wanneer nu precies de eisprong is.
De testen van Clearblue zijn belachelijk duur ja, ik heb nu via de site zwangerschapspagina goedkope testen besteld. Als het goed is zijn ze van de week binnen en als ik dan een positieve test heb met de Clearblue dan probeer ik gelijk zo'n goedkope uit om te kijken of deze werkt......
Ach je moet er wat voor over hebben om zwanger te worden he?
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal en wens je heel erg veel succes met het zwanger worden.

Groetjes Suusje

Terug
Bovenaan