Ovulatietesten al meer als een week licht positief

<p style="text-align: left;">Hallo dames (en heren?),</p><p style="text-align: left;">Ik ben inmiddels sinds 2 maanden begonnen met de ovulatietesten van Sensitest. De vorige keer had ik ongeveer 2/3 dagen een duidelijke aanloop waarbij het streepje steeds donkerder werd met uiteindelijk een knaller. Deze maand blijven de streepjes vanaf dag 2 dat ik begonnen ben met testen al 9 dagen precies even licht. Ze zijn wel duidelijk te zien, maar nog niet even donker als de controlestreep. Volgens de kalender zou mijn ovulatie al geweest zijn, hoewel dit niet altijd wat zegt natuurlijk.  </p><p>Hebben mensen dit vaker gehad? </p>
 
klopt! Ik had dit ook. Ovulatie was bij mij pas op dag 19/20 met een cyclus van 30 dagen. Dus hij kan gewoon later zijn. 
Een app is maar een richtlijn. 
 
Het kan inderdaad zijn dat je eisprong later is. Ik heb soms ook wel dat het niet echt een knalstreep is en dat de volgende dag me ovulatietest negatief is. Heb dan dus wel mijn eisprong gehad maar de ovulatietest wordt niet echt een knaller, waarom ik de ene keer wel een knalstreep heb en de andere keer niet weet ik ook niet. Misschien toch te maken met de hoeveelheid wat ik die dag gedronken heb. 
 
@Irisxo heb jij dan ook zo'n lange aanloop? Er is nog steeds niks veranderd. Blijft dezelfde soort vage streepjes geven 
 
@GlitterS Mag ik vragen welke ovulatietesten je hebt gebruikt van Sensitest? Ik heb de gevoelige testen gebruikt en bij mij kwam ook elke keer een licht streepje. Uiteindelijk wel een knaller, maar voor sommige vrouwen zijn deze testen te gevoelig en kun je beter de normale pakken. Die heb ik nu ook besteld.
 
Terug
Bovenaan