Ovulatietesten?! doe ik het wel goed?!

A

Anoniem

Guest
Ha dames een vraagje hoor, heb sinds deze maand testen van Matcare gekocht, 10stuks op internet. Maar ben dag 10 begonnen met testen (stond in de tabel van de bijsluiter dat dat moest als je kortste cyclus 28 dagen was) en nu al op dag 16 maar nog steeds maar 1 streep!! (en al een paar keer een heeeeel vaag tweede streepje ernaast)

Wat doe ik verkeerd?? Hoe lang houden jullie dat staafje in de urine?

Ik heb 2 maanden m'n temp opgemeten en die zat echt ongeveer op het midden van de cyclus. En 2 maanden geleden voelde ik ook echt op dag 14 enorme steken in mijn onderbuik  dus dat moet dan toch de eisprong geweest zijn??

Hebben meer mensen ervaring met deze testen??

Hey Olivia,
Ik heb 2 maanden de ovulatietesten van matcare gebruikt en ook geen goede ervaringen hiermee. Heb ook nog nooit een duidelijke 2e streep gehad (exact volgens gebruiksaanwijzing gebruikt), terwijl uit temperatuurcurve achteraf wel blijkt dat er eisprong geweest is. Misschien is het een optie om eens een ander merk te proberen? Zelf ben ik met de ovutesten gestopt, afgelopen week is mijn eisprong gevolgd bij de gyn en als het goed is, heb ik eisprong gehad, moet alleen do nog bloedprikken voor bevestiging. Misschien zijn er andere mensen die wel goede ervaring hebben met de matcare testen?

Liefs
Judith

Ha Judith bedankt voor je reactie!
Jeetje zeg lekker is dat!
Welk merk zou ik dan moeten proberen?
Die uit de winkel zijn zoveel duurder!
Gr Olivia

Hoi Olivia,
Ik was eerst van plan om die van clearblue eens te gaan proberen, maar nu we in de medische molen zitten is dat niet meer nodig. De clearblue ovutesten zijn alleen wel een heel stuk duurder dan die van matcare, en ik weet ook niet of ze beter zijn. Misschien zijn er nog bij een drogist eigen merk ovulatietesten te koop?

Groetjes
Judith

Hoi Olivia,

Ik heb er wel goeie ervaring mee. Ik teste de 1e dagen s'avonds maar toen ik niks zag na 6 dagen ben ik rond 10 uur s'ochtends gaan testen. Toen had ik met mijn 1 laatste test een posi test. Dus ik had een late eisprong ik zit op dag 21/22 met mijn eisprong. Had ook een paar dagen ervoor een 2de lichte streep.
ik zou gewoon nog even geduldig wachten. Je kan deze maand een late eisprong hebben. Ik hield het zeker 20 sec. in de urine soms langer. Ik hield het trouwens maar max. 3 uur vol om niet te plassen. Dus elke keer na 3 uur. Dronk dan alleen 1 beker drinken. meer niet pas weer na 10 uur.
Ik weet dus nu dat ik een late eisprong heb. Ik heb die ook echt gevoeld. Mijn temp. kon ik niet echt wijs uit. Ik had de ene keer 36.5 dan 36.8 en zo schommelde die. Maar nu met de ovu test zag ik duidelijk 2 dagen na mijn eisprong dat ik 37.2 had.
Doe nu geen ovu. testen meer.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs An

Hoi,
ik heb er zelf ook geen goede ervaringen mee. Heb ze zelf 3 maanden gebruikt en geen enkele keer 2 strepen. Dus toen ben ik overgestapt op die van clearblue en was toen een smile zichtbaar. En tegen de tijd dat ik ongesteld moest worden was er ook een smile zichtbaar op mijn zwangerschapstesten (kon het niet geloven, heb er 5 voor nodig gehad!!!).

hoi hoi,

Ik heb ze ook gebruikt van de 11e t/m de 25e dag en heb één keer een hele lichte tweede streep gehad maar verder niks en baalde daar flink van.
Daarom heb ik ook besloten om maar gewoon lekker af te wachten en voorlopig niet te temepraturen of met ovulatietesten aan de slag te gaan.
Kun je dus geen andere adviseren.
Succes !!

groetjes,
Cora

Terug
Bovenaan