Ovulatietesten en vage menstruatie

<p>Hoi,</p><p>Al een tijdje lees ik mee op dit forum. Ik wil graag iets met jullie delen.</p><p>In november ben ik gestopt met de pil. In februari dacht ik voor het eerst ongesteld te zijn, maar na veel lezen denk ik dat dit geen echte ongesteldheid is geweest. Ik had 2 dagen bloedverlies, echter was dit zo weinig dat dit bijna geen ongesteldheid had kunnen zijn.  </p><p>Afgelopen weekend had ik zaterdag ineens ander slijm, dat vruchtbare slijm dacht ik dus ik had een ovulatietest gedaan en die was donkerder dan dat die ooit is geweest. Maar niet zo donker als de controlelijn. Ik heb niet al mijn ovulatietesten bewaard maar niets was zo donker als die van 5 maart. Ik zal zo even een foto plaatsen. </p><p>Zou deze positief zijn? En hebben jullie ook ervaring met het een lange tijd niet ongesteld worden? Ik vind het best wel spannend allemaal omdat ik nog geen echte menstruatie heb gehad. </p><p>Hoor graag van jullie :)</p><p> </p><p>https://ibb.co/N19N1Vs</p>
 
Als je de hele cyclus door aan het testen bent, dan is het donkerste streepje vaak wel positief, als de rest echt allemaal veel lichter is. Als je ongeveer 2 weken na die donkerste test ongesteld wordt (of een positieve zwangerschapstest in handen hebt) heb je daar natuurlijk ook bevestiging van.
Ik kan zelf met normale ovulatietesten ook geen positieve test vinden, en gebruik om die reden gevoeligere ovulatietesten, waarmee ik mijn ovulatie wel kan vinden (en ik weet ivm zwangerschappen zeker dat ik ook echt dan ovuleer). Die testen bestaan er niet voor niets. ;) Al weet ik niet of het in jouw geval nodig is om die te gaan gebruiken, want je hebt wel een vrij duidelijk duidelijkste resultaat (er vanuitgaande dat er niet een nog duidelijkere streep gaat komen), en dit bovendien pas je eerste cyclus sinds het stoppen met de pil is.

Qua lange cyclus, als dit sinds het stoppen met de pil zo is kan dit goed nog te maken hebben met afwennen van de pil, dat kan soms wel een jaar duren (al gaat het meestal sneller). Was je wel regelmatig ongesteld voor je begon met de pil?

De hoeveelheid bloedverlies kan ook heel anders zijn dan je gewend was in de stopweek. Onder invloed van de pil bouwt je lijf namelijk ook slijmvlies op en breekt het weer af, het kan zijn dat jouw natuurlijke hormonen zorgen voor een ander slijmvlies en dus ook ander bloedverlies bij afbraak, zeker als je lijf nog bezig is om weer hormonaal in balans te komen. Als deze cyclus wel korter/normaler is dan je cyclus sinds het stoppen met de pil, is de kans groot dat je bloedverlies (als je niet zwanger wordt) ook weer anders is. ;)
 
Bedankt voor je reactie! Mijn cyclus voor het beginnen met de pil weet ik niet meer helaas, nooit zo mee bezig gehouden toen. Ben op 15 jarige leeftijd aan de pil gegaan. We wachten af! 
 
Hoi allemaal,
Helaas was de ovulatietest toch niet positief en ben ik ook nog niet ongesteld. Als het iniemini beetje bloed in februari een menstruatie was zit ik nu op dag 60. Als dat geen menstruatie was zit ik op dag 120. Het maakt me onzeker en ben veel aan het zoeken op internet. 
 
Terug
Bovenaan