Ovulatietesten (extra gevoelig) ervaring...

<p>Hi iedereen! </p><p>15 Augustus ben ik gestopt met de pil en tot op heden nog geen menstruatie gehad. Wel een ontdekkingsbloeding en een spotting rond 29-29 Augustus. </p><p>vanaf 18 Augustus ovulatietesten gebruikt (30miu/ml), op 6 September wordt deze positief tot en met 10 September. Helaas zijn die testen op en heb nog een paar liggen van 10miu/ml (extra gevoelig lijkt mij). Ook deze is positief.. En dan ook allemaal veel donkerder dan de controle lijn niet gelijkwaardig aan maar echt knal paars.</p><p>Heeft iemand ervaring met zoveel dagen positieve ovulatietest? En met de extra gevoelige testen?</p><p> </p><p>PS. zwangerschapstest negatief.. (gister 10 September). </p><p> </p><p>Liefs, Manon. </p>
 
Ik zou lekker even geduld hebben tot je eerste echte menstruatie geweest is, 15-08 gestopt met de pil 18-08 ovulatietesten? Dan zat je midden in je onttrekkingsbloeding? Zelfs als je meteen een normale cyclus hebt dan ben je nog niet eens een maand van de pil.. laat je lichaam eerst even wennen aan functioneren zonder pil en maak het regelmatig gezellig, ik ben pas na 6 maanden aan ovulatietesten begonnen.. houd in je hoofd dat het wel tot een jaar kan duren na het stoppen met de pil dat je zwanger word en dat dit “normaal” is.. en het klinkt alsof je de gevoelige ovulatietesten dus sowieso niet moet doen, ik had op sommige ook altijd een streepje laatstaan op super gevoelige. Gewoon die andere weer halen en als je zolang wilt testen zorgen dat je er genoeg hebt. 
Begreip me niet verkeerd ik hoop heel erg voor je dat je snel zwanger bent maar het lijkt me een beetje obsessief nu al, en geloof me zodra je eenmaal je ovulatie gevonden hebt en er moet geklust worden zit het mannetje hier niet altijd op te wachten en krijg je stress, kijk het eerst gewoon eens een tijdje aan wat je lijf doet en leer je lichaam kennen zonder al die testen.
 
Toen ik in juni stopte met de pil bij een doorbraakbloeding. Kreeg ik pas 38 dagen erna mijn eerste menstruatie. Ben toen meteen begonnen met ovulatietesten van sensitest. De sensitest Pro. 
Heb op dag 39 en dag 40 pas een positieve ovulatietest gehad. En wacht nu op mijn menstruatie of positieve zwangerschapstest. 
Ik moest 38 dagen wachten op mijn eerste menstruatie maat sommigen wachten wel 3 maand. Zou pas na die eerste echte menstruatie beginnen met ovulatietesten. Maar als je wel al wilt beginnen zou ik gewoon elke dag testen en als hij echt donkerder is als de controle lijn dan is hij pas positief he. Waren al die testen de test streep donkerder als de controle lijn? 
 
@Wilkindje, 
 
dankje voor je reactie! ik snap dat het obesessief overkomt. Het is voor mij alleen niet de eerste ronde. Destijds direct na het stoppen met de pil zwanger geworden en dat is een miskraam geworden. De ontrekkingsbloeding duurde maar 2 dagen. Vandaar dat ik meteen ben begonnen. 
 
@KKKK 
dankje voor je reactie!! 
Zoals hierboven ook beschreven ben ik de vorige keer ook meteen na het stoppen van de pil zwanger geworden wat helaas uitliep in een miskraam. (we hebben het destijds ook even op een lager pitje gezet want het was niet de enige miskraam die we hebben gehad vandaar dat ik weer aan de pil ben gegaan). 
De streep is absoluut donkerder dan de controlelijn.
 
 
Hi ElsieJoy, 
 
dankje voor je reactie! Ik heb het ook meer gebruikt om te kijken hoe m'n cyclus loopt! Zojuist 2 zwangerschapstesten gedaan.. beiden (heel licht) positief! ... 
 
 
Terug
Bovenaan