Ovulatietesten gekocht en nu?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Zal me eerst ff voorstellen, ik ben Kiki, 31 jaar en sinds juli 2007 proberen mijn vriend en ik zwanger te worden. De eerste paar maanden was ik er niet zo mee bezig. Had het idee dat het wel vanzelf zou gaan. (hoe naief) Sinds januari probeer ik echt rekening te houden met wanneer het goede klusmoment zou moeten zijn. Sinds maart is mijn cyclus van slag ofzo, want heb nu cyclus van 35 dagen terwijl dat eerst 30 was. Het allerlastigste is nog wel dat ik niet kan voelen/merken wanneer mijn eisprong is. Dus heb ik nu na diverse reacties van jullie gelezen te hebben, via de website van de week (toen ik weer ongi was geworden ) ovulatietesten gekocht van Matcare. Maar wanneer begin je nu precies met deze te gebruiken? In de week waarop   je denkt dat je je eisprong hebt? En hoeveel/ hoevaak gebruiken jullie ze?
Hoe betrouwbaar zijn ze eigenlijk? Heeft er iemand positieve ervaringen?

Ik hoor ze graag.

x Kiki

Hoi Kiki,

Ik zit sinds gisteren (RD grrrr) in mijn 3e ronde voor ons 1e kindje.
Omdat ik endometriose heb en daardoor maar korter de tijd krijg om "spontaan" aan te tellen (lees: 4 rondes!) gebruik ik op advies van de gyn ook ovulatietesten. Ook temperatuur ik daarbij. Dit is tweeledig: 1 omdat je gerichter kunt klussen en dus de kansen iets vergroot, en 2 om mijn cyclus goed in kaart te brengen voor als we in augustus/september met IVF zouden moeten beginnen.

Ik heb afgelopen maand dus voor de eerste keer die ovulatietesten gebruikt. Ik had ze toen van clearblue maar heb ze zojuist van matcare besteld omdat die van clearblue ontzettend duur zijn!
Ik ben afgelopen maand een week voor de verwachte eisprong gaan testen en ik had op woensdag en op donderdagochtend een positieve test. Dat betekend dat je dan binnen 12-48 uur je eisprong kunt verwachten. Op vrijdag had ik geen positieve test meer en op zaterdag ochtend was mijn temp ineens bijna een halve graad hoger. Dus ik had duidelijk een eisprong gehad.
Nu is deze maand mijn RD's 4 a 5 dagen eerder gekomen dan ik had verwacht, dus ik denk dat ik de ovulatietesten deze maand twee dagen na mijn laatste ongi dag ga gebruiken tot het moment dat ik weer negatief test na een positieve test.

Ik heb geen ervaring met de testen van matcare, dus weet niet hoe betrouwbaar ze zijn, maar ze meten een bepaald hormoon in je urine wat je aanmaakt vlak voor je eisprong, dus als ie poitief is, dan is dat heel betrouwbaar en kun je ervan uitgaan dat je een eisprong gaat krijgen. Echter, alleen aan je temperatuur verschil kun je merken dat je hem ook echt gehad hebt!

Succes!

Liefs Ellen.
-

Hoi Kiki,

Ik gebruik ook ovulatietesten. Eerst alleen, maar nu in combinatie met temperaturen. Je zal je gebruiksaanwijzing er even op na moeten slaan, meestal staat er een tabel in de gebruiksaanwijzing die zegt wanneer je ongeveer moet starten met je testen.

Ik deed daar voor de zekerheid 3 dagen bij (dus eerder beginnen, wilde ei niet missen). Ik doe de testen altijd als ik thuis kom uit m'n werk, dus rondom dezelfde tijd. En dan iedere dag tot hij positief word, daarna stop ik ermee. Het geeft je een idee wanneer je eisprong aanstaande is. Zo gauw ik zie dat de test donkerder wordt, dus naar positief gaat neigen, beginnen onze klusdagen.

Ik vind het een prettige manier om vast te stellen wanneer onze klusdagen aanstaande zijn. Overigens zijn wij sinds augustus bezig en gebruik ik de ovulatietesten al sinds december. Helaas nog niets geworden, dus na deze maand (in ronde 12) gaan wij toch een bezoekje brengen aan de huisarts.

Succes!
Esk (ook 31, ronde 11)

He dames

Bedankt voor de reacties. Tja, zal het dus maar gewoon moeten gaan gebruiken en er het beste van hopen. Uiteraard is het geen wondermiddel maar hoop dat we er iets beter door " raak  kunnen schieten".
In temperaturen heb ik eigenlijk niet zoveel zin, lijkt me dat je daar onwijs veel discipline voor nodig hebt. Knap hoor dat jullie dat kunnen.

Verder hebben mijn vriend en ik ook afgesproken om na de zomer maar naar de huisarts te gaan. Dan kan mijn vriend iig getest worden en moeten we maar ff zien. Maar ja als je 31 bent heb je natuurlijk lichamelijk iets meer haast dan iemand van 23.

Succes allemaal

X kiki

Hoi Kiki,
Ik heb eerst ook alleen maar ovutesten gebruikt hoor, want dat temperaturen leek me ook helemaal niets. Maar ja, ik had wel gehoord dat je van de huisarts heel vaak toch moet gaan temperaturen als je daar na een jaar komt. Dus ik dacht: laat ik me dan goed voorbereiden en alvast vantevoren beginnen met temperaturen. Heb ik na dat 1e jaar dat in ieder geval al achter de rug. Het idee dat ik dan eindelijk de huisarts-stap gezet zou hebben en dan weer 3 maanden naar huis gestuurd worden leek me vreselijk. Dus vandaar.
Op zich vind ik het temperaturen niet zo heel zwaar. Door de week werk ik dus sta ik redelijk op dezelfde tijd op. Het temperaturen is een werkje van niets. In het weekend neem ik m'n temperatuur vaak gewoon wanneer ik wakker word. Dat is op zich niet de bedoeling (iedere dag op dezelfde tijd), maar bij mij is duidelijk te zien wanneer m'n eisprong is, dus dan maakt het niet echt uit. Vaak word ik trouwens ook gewoon "normale" tijd wakker, neem ik m'n temperatuur en draai ik me gewoon nog een keertje om.
Inmiddels heb ik wel een afspraak gemaakt met  de huisarts. Gister daalde m'n temperatuur dus ik dacht dat het deze ronde weer niets werd. Vandaag is ie echter weer hoog, dus krijg toch een beetje hoop (maar ook niet heel veel, want ik voel me niet anders, dus denk dat ik toch ongi ga worden zondag).
Volgende week donderdag krijgen we dus hopelijk meer te horen van de huisarts.
Overigens, als je nog niet bij een groepje zit, ik klets mee bij "al 8 ronden bezig, Saskie en de rest". Daar zitten allemaal meiden die ook rond het jaar bezig zijn (toen 8 maanden, nu dus al meer dan een jaar) en net begonnen zijn aan het medische traject...
Groetjes, Esk

Hoi Kiki,

Wou je even een hart onder de riem steken. Wij zijn bijna 2 jaar bezig geweest voordat ik zwanger was. Zijn in de tussentijd niet bij de huisarts geweest maar stelde dit steeds uit omdat we eigenlijk niet wouden horen dat het misschien niet goed was. We zijn uiteindelijk na 2 jaar op vakantie (hoor je vaak, lekker ontspannen) zwanger geworden en hebben nu een heerlijke knul van 9 maanden. WIj hebben nooit de ovulatie testen gebruikt maar zat er nu wel aan te denken om dat wel te gaan doen want we willen nog graag een 2e en zou het niet zo leuk vinden als het weer 2 jaar gaat duren. Hoop dat we allemaal snel zwanger worden!

Terug
Bovenaan