ovulatietesten!!hellpp!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Even een dringende vraag:
Ik had gister en vandaag een super positieve ovulatietest. Mijn vriend en ik hebben donderdag, vrijdag sex gehad. Mijn vraag is, vandaag is de test nog positief, heeft het dan zin om vandaag nog een keer te vrijen of dan het kwaliteit van het zaad minder als je het drie dagen achter elkaar doet?
Ook dacht ik dat sperma ongeveer drie dagen leeft in je lichaam, dus dan is twee keer vrijen toch voldoende. Anders voelt het als een verplichting!

Groetjes Patricia.
Ik hoop snel antwoord te hebben!!

Hoi Patricia.

Ik heb zelf ook ovulatietesten gebruikt (na 3 onregelmatige cycli van 41,26 en 31 dgn ben ik in ronde 4 begonnen met testen). Wij hebben rond de positieve test elke dag geklust: de dag ervoor, de dag van de positieve test en de dag erna. En ik ben in die ronde ook zwanger geraakt. Dus bij mij kon die ene keer extra klussen voor de zekerheid geen kwaad. Ok.. was wel even een moetje, maar toch niet minder leuk

Groetjes Eva
32 wkn en 3 dgn zwanger

Hallo Eva,

Hartstikke bedankt voor je berichtje!!
Nu weet ik eindelijk antwoord op mijn vraag.

Wat super dat je daardoor zwanger bent geworden en dat het toch nog zo vlug is gegaan.
Ik zit in de medische molen en slik clomid. Nu vierde ronde.
Ik ben alweer 1,5jaar geleden gestopt met de pil dus hoop dat het onderhand eens raak mag zijn!!
Misschien dat we vanavond nog aan de klus gaan. Maar goed net even op internet gegoogled en zaad blijft drie dagen goed. Dus eigenlijk is klussen overbodig.
Hoop zo dat het raak is!!
Jouw zwangerschap schiet al op zie ik. Spannend hoor!!Is het je eerste?

Fijn weekend verder!
Groetjes van Patries.

Jeetje meis, dat is niet niks. Ik hoop voor je dat het deze ronde raak
is! Krijg jij nu ook controle om te zien of de clomid aan slaat? (Sorry, heb geen idee hoe dat allemaal gaat...).

Bij mij gaat het inderdaad opschieten. Ik mag van geluk spreken dat het
zo snel is gegaan bij ons. En dan hoor ik nog van vrouwen van 'oh, pas
in ronde 4?". Pas? Dit zijn dan vaak vrouwen waarbij het gelijk gelukt
is.

Dit is ons eerste kindje, dus allemaal erg spannend.

En is het bij jullie de eerste?

Zaad is inderdaad 3 dagen goed, maar wij hadden zoiets van: " ach, nog 1 x voor de zekerheid"

Jij ook een heel fijn weekend, en misschien nog klusze haha!

Groetjes Eva

Hoi,

Wij gaan ook voor ons eerste kindje, zelf ben ik nu 28 jaar en mijn vriend 27.
Helaas moet het allemaal zo lang duren, maar ben wel blij dat het bij mijn vriend allemaal super zit.
Ik kreeg in het begin met clomid controle in het ziekenhuis omdat we eerst moesten kijken of de aantal mg wel aansloeg. Ook elke keer weer inwendige echo om te kijken of het eitje groeide. En uiteindelijk steeds bloed laten prikken om te kijken of ik een eisprong had gehad.
Nu sloeg de 150mg aan, hiervoor 1X 50 mg gehad en 2X 100mg, sloegen allemaal niet aan. Uiteindelijk nu vierde ronde met 150mg. Ik hoef niet naar het ziekenhuis, heb hierna nog drie kansen om met de medicijnen te proberen en dan weer terug naar het ziekenhuis. Hoop echt dat het snel raak is!!
Jullie ook je eerste kindje, wat spannend allemaal he!
Lekker genieten van de laatste weken en van je zwangerschapsverlof. Want voor je het weet is de kleine er.

Gister niet meer geklust, heb er wel het vertrouwen in dat het voldoende was.
Zodadelijk nog een ovulatietest om te kijken of de eisprong voorbij is. Ik weet bijna zeker van wel, mijn temperatuur was vanmorgen 36,8. Al aardig gestegen.

Fijne dag!
Groetjes van Patries.

Terug
Bovenaan