Ovulatietesten hulp gezocht

<p>Hallo allemaal!</p><p>Ik ben deze ronde begonnen met het gebruiken van ovulatietesten.</p><p>Elke maand heb ik wel krampen rond de ovulatie, maar ik weet nooit precies of dat dan voor of na de eisprong is. Vandaar dat ik ben begonnen met testen. Nu leek het me dat cd13 mijn piek was, maar de streep is niet donkerder dan de controle streep. Is hij dan wel positief? Ook ben ik door gaan testen en was hij gister weer ineens donkerder dan de dag ervoor. Wel had ik gister een zeurend gevoel in mn onderbuik, meestal volgen er dan een paar uren van flinke kramp. Maar die zijn niet geweest.</p><p>Ik begrijp er weinig meer van.. Wanneer kan ik 1dpo rekenen?</p><p>Mijn cyclus is niet erg regelmatig: <span style="color: #bdc7cf; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;"><span style="font-size: 12px;">27-30-26-25-25-26-24-25-29-29-27-29-24-30-29-26- </span></span></p><p>Iemand die een beetje duidelijkheid kan geven?</p><p>Alvast bedankt!!</p><p></p>

De teststreep moet inderdaad donkerder zijn dan de controlestreep wanneer je je ovulatie hebt of er dicht bij zit. Als je zo onregelmatig bent, dan is je ovulatie meestal ook onregelmatig. Ik gebruikte de digitale van clearbleu . Een smiley als de piek er was en een rondje als er niks was. Vond ik een stuk makkelijker en duidelijker dan de gewone teststrips.  

De teststreep hoeft niet donkerder te zijn hoor! Dat is hij bij mij nog nooit geweest, en toch echt zwanger nu?
Als de streep donkerder wordt en op een begeven moment weer lichter weet je dat je dan je piek hebt bereikt 

Reken je gemiddelde cyclusduur uit, dan kan je ongeveer bepalen wanneer je moet beginnen met testen voor je ovulatie. Zorg dat je ruim op tijd begint, staat er nog niks? Kun je rustig een paar dagen overslaan... Komt er een lichte streep, ga dan om de dag testen. Merk je dat de streep duidelijker wordt, ga dan dagelijks testen! Dan ga je een mooie opbouw in de kleur zien en weet je veel beter waar je aan toe bent. Ook een tip, bestel testen bij 2BeSure, die heb ik ook gebruikt en had al snel een duidelijk resultaat en ben ook meteen zwanger geraakt daarna. De testen van 2BeSure zijn aanzienlijk goedkoper dan in de winkel en hun website geeft veel duidelijke informatie over het gebruik ervan. 

Okay duidelijk! Dan denk ik dat ik vandaag op 2dpo zit. Volgende ronde ga ik denk ik 2 keer per dag testen om hem niet te missen. Wel een dure grap inderdaad, even kijken voor de 2besure testen!
Thanksss!

Terug
Bovenaan