ovulatietesten ...... ja wanneer doe je dat in mijn geval

A

Anoniem

Guest
Hoihoi allemaal,

Ik heb ovulatietesten in huis van Romed en aangezien ik  7 februari voor het laatst ongesteld ben geworden vraag ik mij af, heb ik wel een eisprong ???!!!

Maar ja, omdat ik nu dus geen flauw idee heb wanneer en of ik wel een eisprong heb, vraag ik mij dus af wanneer kan ik die testen dan het beste  gebruiken.

Hoop dat jullie me een advies kunnen geven!!!!

Groetjes Ellen

Oei.................da's een goeie! Moeilijk zeg. Ik zou er zo geen antwoord op kunnen geven.
Je moet altijd uigaan van je kortste cyclus, maar dat is in jouw geval wel erg moeilijk aan te geven.Ben je net pas met de pil gestopt of ben je altijd al onregelmatig geweest? Anders moet je gewoon even(?) wachten tot je cyclus goed op gang komt.......... weet het ook niet hoor.....
En voel je ook niets? Van die kleine steekjes rechts of links in de liesstreek. Als je dat zou voelen duidt dat wel eens op een (naderende) eisprong.

Ik weet het verder eigenlijk ook niet, misschien dat er anderen zijn die je beter kunnen helpen. Al zou ik je natuurlijk graag een passend advies geven......het is in iedergeval erg vervelend voor je..

Succes en ik duim,

Groetjes,

SUUS

Hoi

Als je geen regelmatige cyclus hebt zou ik de test niet gebruiken. ik zou daar alleen maar verdrietig van worden als er steeds geen ovulatie is.Afwachten of je een regelmatige cyclus gaat krijgen en  tot die tijd gewoon rustig doorklussen. Ik ben ruim 3 maand niet ongesteld geweest en toen bleek ik 6 week zwanger! Dus verlies de moed niet al heb je een andere cyclus dan de gemiddelde vrouw.

Ohwwwwwww Matthea,

Jouw berichtje doet me wel ff glimlachen, want ja.... we klussen gewoon door om de dag, mocht er een eisprong komen, dan hebben we die kans wel benut namelijk !!!!

En ik denk dat ik dan maar elke 2 of 3 weken een zwangerschapstest doe als ik nog niet ongi ben. Hoe heb jij dat gedaan ??

En Suus ook bedankt voor je berichtje terug, lief !!!

Groetjes Ellen

Nog even voor Suus een reactie ..... nee ik voel echt helemaal niks, maar nou ben ik ook niet iemand die bij het minste of geringste gevoelletje al gelijk denkt van "oooh zal het dit of zal het dat wezen" Ben een nuchter type :)

Ik wacht dus maar gewoon af en klus gewoon door :)

Groetjes Ellen

Hoi,

Zelf heb ik ook een tijdje geen eisprong gehad en me helemaal suf betaald aan ovulatietesten. Het bleek dat ik ineens PCO had, een syndroom waardoor ik geen eisprong meer kreeg uit mezelf en dit moest opgewekt worden met Clomid. Na de 2e keer was ik alweer zwanger (toen heb ik wel de ovulatietesten van Clear Blue gebruikt). Als je zo'n lange cyclus hebt zou ik even geen ovulatietesten gebruiken en je lichaam goed in de gaten houden. Als je wittige vochtafscheiding krijgt (het cervixslijm dat een paar dagen voor je eisprong begint) zou ik gewoon goed klussen en als je over een paar weken nog steeds geen eisprong hebt, zou ik de gyn. even bellen voor een hormonaal onderzoek.

Sterkte. Groetjes F (17 wkn)

Terug
Bovenaan