Ovulatietesten, merken en voor en nadelen

A

Anoniem

Guest
Lieve allemaal,

De eerste keer dat ik met ovulatietesten werkte was 2 rondes terug.
Ik ben begonnen met de testjes van Romed.
Daarvan kan ik helaas niet zeggen of ze werken of niet omdat ze op waren voor ik een ov kon waarnemen.

Afgelopen ronde heb ik de (heel dure) testen van clear-blue gebruikt met als resultaat een heel duidelijk digitaal gezichtje toen ik ovuleerde.

Nu zou ik wel weer de goedkopere willen gebruiken, maar zowel bij Romed, Matcare en sensitest staat dat je geen (of door matcare 'afgeraden')ochtendurine mag gebruiken.
Altijd op hetzelfde tijdstip moet testen en minstens 4 uur niet geplast hebt.
Dat is onmogelijk voor mij.. daarvoor ben ik veel te chaotisch.

De oplossing is dat je dus direct smorgens test met ochtend urine.
Zijn er onder u dames die dat met een van de bovenstaande testen toch  gedaan hebben en een goed resultaat zagen?

Dus wel met de strips testen maar dan tegen de regels in toch smorgens vroeg?

Ik weet dat ze van clearblue duur zijn, maar als mij dat een stukje meer zekerheid en rust geeft en het anders gewoon niet werkt dan moet dat maar..
Maar goed, ik zou dus liever ook de goedkopere gebruiken..

Wie heeft raad.

Liefs Julia

Ha Julia,

Helaas kan ik hier geen antwoord op geven  maar wil ik er wel een vraag aan toe voegen.
Ik heb nog nooit ovulatietesten gebruikt maar heb mezelf voorgenomen dat als het deze maand weer niet raak is, dat volgende maand wel te proberen, om eens te kijken of de ovulatie wel is wanneer ik denk dat ie is. Oftewel, of we wel op de juiste dagen "klussen".

Nu las ik in je stukje dat je testen op waren voor je eisprong er was. Ik heb denk ik een heel verkeerd idee van hoe deze testen werken. Misschien heel dom hoor maar ik dacht dat je een ovulatietest koopt en dat je deze meerdere keren kunt gebruiken om te kijken of je eisprong er is.

Maar nu begrijp ik dat je  (net als bij een zwangerschapstest) m  kan gebruiken en  dan weer weg kan gooien? Betekent dat dat je, als je laat in je cyclus pas je eisprong hebt, elke dag kan testen en  dus zomaar zo'n  20 testen moet gebruiken  voor je het weet?

En kan je er dan wel vanuit gaan dat het  elke maand hetzelfde  is, of kan het zomaar de volgende maand weer anders zijn?

Sorry hoor als dit een domme vraag is...

Gr Olivia

Lieve Olivia,

Inderdaad, een ovulatietest is net als een zwangerschapstest. Je hebt een strip en die hou je in een beetje urine..
Daarna is het afwachten wat het resultaat is dat je kunt aflezen.

Je hoeft er geen 20 te gebruiken hoor. Meestal komt de ovulatie ongeveer 15 dagen voor het einde van je cyclus. Dus je telt 15 dagen terug.

Mijn fout was dat ik een keer uitging van een cyclus van 28 dagen en voor de zekerheid op dag 10 al begon met testen.. Toen had ik 10 testjes van Romed (niet zo duur hoor)..
Alleen bleek mijn cyclus die maand geloof ik 35 dagen te zijn. Dus op dag 20 was ik door mijn stripjes heen en had ik nog geen ov gezien..

De maand daarna ben ik later begonnen en had slechts 5 strippen nodig om mijn ov te vinden. Toen kwam die op dag 22 terwijl mijn clyclus 32 dagen was. Dus helemaal geen 15 ervoor, maar veel later.

Ook is het zo dat de ene maand je ene kant (linker eileider) aan het werk is en de andere maand je andere kant (rechter eileider) geen wonder dus als je niet helemaal regelmatig bent..

Kortom, ik zou er wel genoeg bestellen als je ze online koopt (ik vind 5 stuks net op het randje) en anders heel geduldig laat genoeg beginnen.. maar ja misschien komt hij bij jou wel heel vroeg.

Als tip las ik ergens nog dat je de losse strips wel in de lengte doormidden kunt knippen. Ze doen het dan nog net zo goed alleen heb je er twee keer zoveel.
Bij de digitale van clearblue kan dit helaas niet.. ik heb er nog wel twee over nu dus die kan ik nog wel deze ronde gebruiken.

Ik zou er gewoon voor gaan Olivia, maar  hou je wel  aan de regels (die van hierboven)

En dan nog een leuk tipje van de predictor site.. wil je  het resultaat van een zwangerschapstest bewaren, ga er dan met blanke nagellak overheen, de uitslag verkleurd dan niet meer.. leuk toch?

Liefs Julia

Ha Julia,

Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie.
Voel me zo'n ei dat ik dacht dat je 'm kon blijven gebruiken hahaha
Nou ja, nu weet ik in ieder geval hoe en wat.

Alleen nog maar hopen dat het niet meer nodig is  (NOD 29/11)

Groeten Olivia

Ik heb Clearblue-ovulatietesten gebruikt en was daar erg tevreden over. Maar ze zijn inderdaad wel duur.

Olivia, ovulatietesten zijn inderdaad eenmalig te gebruiken, net als zwangerschapstesten. Er bestaat ook een apparaatje dat je wel telkens opnieuw kunt gebruiken. Het heet Maybe Baby. Daarmee kun je aan je speeksel zien of je bijna ovuleert. Het is een klein microscoopje waarmee je de structuur van je speeksel bekijkt. Is uiteraard nog veel duurder dan de gebruikelijke ovulatietesten, maar is wel herbruikbaar. (Ongetwijfeld bestaan er ook speekseltesten van andere merken, maar die ken ik niet.) Ik durf niet te zeggen of ze altijd goed werken, ik kan alleen vertellen wat mijn eigen ervaring ermee is.

Ik vond het heel erg onwaarschijnlijk dat de Maybe Baby zou werken, maar na een heleboel geld uitgegeven te hebben aan ovulatietesten, wilde ik het toch eens proberen. Ik heb de Maybe Baby dus aangeschaft een een maand samen met de normale ovulatietesten gebruikt. In die maand werkte het (tot mijn stomme verbazing) perfect. De Clearblue-test en de MaybeBaby waren op dezelfde dag positief. Mijn plannetje om de Maybe Baby voortaan te gaan gebruiken en zo te besparen op dure ovulatietesten ging de mist in, want diezelfde maand werd ik zwanger. Erg veel ervaring heb ik er dus niet mee.

Groetjes, Marijke

Hai,

Ik gebruik de testen van sensitest en ook ik kan geen 4 uur niet plassen hoor. Bij mij geven ze twee dagen voor mijn eisprong wel heel duidelijk een tweede streep ook al heb ik daarvoor veel korter dan 4 uur ervoor nog geplast hoor.

Ik werk full time en ga na het werk meteen naar huis (ben dan meestal om half 6 thuis) en ga direct testen. Vaak  ben ik dan om 3 uur ook nog naar de wc geweest. Dit is nog altijd goed gegaan.

De testen van sensitest kosten ongeveer €1 per stuk want ik vind die van Clearblue veel te duur. De eerste keer had ik er best we veel nodig maar nu niet meer omdat ik weet dat mijn ei rond dag 18/19 of 20 komt.  

Veel succes ermee.
Nataly

Hoi,

Ik heb matcare uit geprobeerd. de eerste keer voor mij met ovu. testen.
Ik heb dus vandaag een duidelijke 2de streep.
Ik wacht hooguit 3 uur meer redt ik niet. Maar hij werkt toch.
Dus matcare is ook goed. Er staat wel 4 uur niet plassen. Maar je ziet het werkt wel.
Ik heb vandaag mijn 10 de test gebruikt en ze zijn nu dus op. Maar de laatste was wel posi. Ik heb dus een best late ovu. 21 dagen na mijn 1e ongi dag.

ik ben nu 4 maanden bezig en mijn cyclus was raar en wou graag weten of ik een eisprong had en wanneer ong.

Liefs An

Terug
Bovenaan