ovulatietesten: pas na een aantal maanden?? meningen graag!

A

Anoniem

Guest
dames (en heren) jullie mening graag!
je hoort vaak dat je niet gelijk moet beginnen met ovulatietesten,omdat je er dan 'teveel me bezig' bent. en dat dat er juist voor zorgt dat het zwanger-worden langer duurt. wat is jullie mening hierover? ik snap het idee wel, maar ik vind het zo zonde van de tijd. je kan toch maar beter meteen weten wanneer de juiste tijd is om te klussen? en gewoon dan proberen, zonder er obsessief mee bezig te zijn. of zie ik dat nu verkeerd?
goetjes Ella

hallo Meid,

je kunt je lichaam beter eerst op gang laten komen, een wat goedkopere manier is om eenst vanaf dag 1   menstruatie een temperatuurcurve(grafiek) bij te houden.

Bij een temperatuursverhoging o,3 tot o,5 graden  mits elke dag rond dezelfde tijs opgenomen met dezelfde thermometer en rectaal. dan heb je je eisprong gehad.
zie informatie bij b.v. www.babybrabbel.nl

meeste mensen zijn 21 tot 35 dagen in een cyclus en meestal duurt het laatste stuk na de eisprong dus14 tot 16 dagen.

klussen of sex of vrijen is de bedoeling dat het voor beide partijen leuk blijft.

Rond de eisprong is je vagina extra vochtig dat maak dat hen meisje meer zin heeft in sex of klussen of vrijen hoe je het ook wilt noemen.

Laat je vriend/man klaarkomen zo diep mogelijk maar net niet tot het uiterste.
In je baarmoederhals zitten bepaalde stofjes die de zaadcellen klaarmaken voor de reis naar jouw eicel . Hebben ze daar te wienig tijd voor dat krijgen ze geen beschermend jasje aan om het even makkelijk te zeggen.

succes met zwanger worden en ik hoop dat je hier wat aan hebt.

nanda1977

Hoi
Nanda heeft gelijk, temperaturen geeft veel inzicht en is goedkoper.
Ik vond www.vruchtbaarheid.org erg helder.
Tja en als het je lukt om er niet obsessief mee bezig te zijn :) het is niet verboden hoor.

Hallo Ella,

Ik ben zelf na 4/5 maanden ovu testen gaan gebruiken, wist ook niet of dat nou juist goed voor me zou zijn of niet idd i.v.m. het er mee bezig zijn. Heb het gewoon maar gewoon geprobeerd en was gelijk zwanger!!! Ben nu ondertussen alweer 28 wkn.
Veel succes met het maken van je beslissing! Maar ik zou het wel weten! Liefs isa.

Hoi Ella, lijkt mij juist andersom; als je ovulatietesten doet weet je waar je aan toe bent en hoef je er juist minder mee bezig te zijn. Tenminste, dat is mijn ervaring. Ik heb het een paar rondes getest en had op het laatst aan drie testers genoeg. Nu gebruik ik ze niet meer omdat ik (mede daardoor) mijn lichaam beter heb leren (her)kennen en ik vertrouw erop dat ik het nu weet. Moet wel zeggen dat ik gelukkig een hele regelmatige cyclus heb en ook altijd last van ovulatiepijn dus ik dat maakt het wel makkelijker...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, liefs

ja, moeilijke keuze. dan heb ik nog een vraagje, als je je eisprong voelt en je zou dan vrijen ben je dan  nog op tijd? of moet je eigenlijk van te voren vrijen? ik lees steeds tegenstrijdige dingen hierover. en hoe kan een eisprong voelen. ik denk namelijk dat ik hem voel, maar weet het niet zeker.(zou wel fijn zijn)
groetjes Ella

Hoihoi, ja meteen ovulatietesten gebruiken of niet, dat moet iedereen voor zich weten uiteraard, ligt ook een beetje aan de omstandigheden. Als je het standaard 4 keer in de week doet lijkt het me overbodig, maar als je het minder vaak doet is het toch wel handig om te weten wanneer het nou het 'effectiefst' is om een kindje te maken.
Ben het wel met Toulouse eens, na een paar maanden testen herken je misschien bepaalde dingen in je lichaam, waardoor je die testen dan niet meer nodig hebt. Een ander 'herkenningspunt' is veel afscheiding, bij sommigen dan dus he.... Dat betekent geloof ik dat de eisprong eraan zit te komen dus dan heb je nog een paar dagen (als ik het goed begrepen heb....)...
Nou succes ermee!!

Terug
Bovenaan