Ovulatietesten + temperaturen en nog steeds niet zwanger

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ben al maanden aan het temperaturen en maak gebruik van ovulatietesten. Daarnaast klussen wij om de dag van ongesteld - ongesteld. Ik heb een cyclus van 31/32 dagen met een eisprong op dag 18/19. </p><p>Het zwanger worden lukt maar niet. Twee maanden geleden had ik een heel licht streepje voor nod. Het streepje bleef licht en uiteindelijk werd ik ongesteld op NOD. </p><p>Ik vind het zeer frustrerend. Wij letten beide op onze voeding en het voelt alsof zwanger worden een obsessie is geworden. Temperaturen, ovulatietestjes en vervolgens ongeveer 10 DPO begin ik met de zwangerschaptesten. Ik voel elk klein dingetje (buikpijn, steken etc.), maar ik kan het maar niet loslaten. Ik leef al meer dan 7 maanden als een zwangere vrouw. Deze maand heb ik het een beetje losgelaten (lijkt het). Heb wijntjes op, lekker sushi gaan eten etc. maar nu voel ik mij zoooo schuldig alsof de kans dat ik deze maand zwanger zou kunnen zijn met 100% is afgenomen. Mijn eisprong is volgende week :(</p><p>Wie kan mij vertellen hoe ik hiermee om moet gaan? Iedere keer wanneer ik ongesteld word, ben ik teleurgesteld en blijf er dagen om janken. </p>
 
Hey!
Wat rot dat je het zo ervaart maar ik begrijp je frustratie hoor. Je geeft eigenlijk zelf al aan dat je er teveel mee bezig bent en hoe moeilijk het ook is zou ik je echt aanraden het een beetje los te laten. 
Drink dat wijntje, eet die sushi daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen! Je moet wel lekker kunnen leven toch, plezier hebben in de dagelijkse dingen. Misschien dat je er dan iets minder aan gaat denken. Ik zou als ik jou was vanaf nu ook gaan kiezen voor 1 methode om je ovulatie in de gaten te houden. 
Ik weet dat het zo makkelijk praten is hoor want je gevoel is natuurlijk niet uit te schakelen maar jezelf alles ontnemen is echt niet goed. Ik hoop echt dat je gauw zwanger raakt!
Xx
 
Ik wil je niet ontmoedigen,  want misschien ben je binnenkort wel zwanger. Maar wat.je verteld lijkt wel wat op mijn verhaal . Ook maanden aan de ovulatietesten en van einde ongesteldheid tot nieuwe ongesteldheid om de dag seks. Kwam helaas geen zwangerschap van. Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan en die heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis.  Die konden ook niks vinden bij mij en ook niet bij mijn man dus uiteindelijk het traject in. 
Mocht je trouwens besluiten om naar de huisarts te gaan, zeg dan dat je al meer dan een jaar ermee bezig bent. Anders wordt je zeer waarschijnlijk weer naar huis gestuurd met dat je nog maar ff moet proberen . 
En hoe moeilijk het ook is, probeer er minder mee bezig te zijn. Anders wordt of is het misschien al wel echt een obsessie en dat veroorzaakt bij jou weer stress en veel verdriet wat ook niet ten goede komt. Totdat je een positieve test in handen hebt kun je gerust sushi eten en een wijntje drinken . Het leven moet wel leuk blijven he. 
Heel veel succes !
 
Hoi
Ik snap je frustratie. Maar toch is een jaar bezig zijn voor een baby 'normaal'. Ik zou gewoon mn wijntje drinken en het proberen wat los te laten. Rustig blijven proberen tot het jaar... Is het dan nog niet gelukt, is de huisarts de volgende stap. Het is allemaal makkelijker gezegd dat gedaan, ik weet het. Succes! 
 
Hier hetzelfde verhaal. Wij zijn in maart 2017 begonnen met proberen en helaas nog steeds zonder resultaat. 
De frustratie en teleurstelling is de ene maand meer als de andere maand. Mensen zeggen tegen mij vaak probeer het een beetje los te laten. Dat probeer ik ook. Maar dat is zeker makkelijker gezegd als gedaan. 
Het stukje loslaten om te leven als een heilige is mij gelukkig wel gelukt. Ik had in het begin ook een schuld gevoel, maar ik ben mezelf er ook van bewust dat als je helemaal stopt met leven dat het alleen maar zwaarder wordt. 
Probeer in ieder geval er goed over te praten met je partner of een goede vriendin! Dit helpt mij wel om mezelf sneller bij elkaar te rapen en moed te verzamelen voor de volgende ronde! 
In ieder geval veel succes voor de komende tijd en ik zal voor jullie duimen! 
 
Hi D Roosje,
Frustratiessss ik snap je helemaal. Hier bezig sinds januari. En elke maand weer ongesteld is idd een dikke teleurstelling. Ik voel mijn eisprong soms... en heb 1 maand ovulatietesten gedaan. Dus op de goede momenten seks gehad, maar dat  mocht ook niet baten. Waarom niet denk je dan he ? Hoezo lukt het dan óók niet ?
Wat ik wel weet is dat je moet proberen er ontspannen in te staan (I know... uhuh... hoe ???) maar ik ken meerdere stellen waarbij het pas is gelukt op het moment dat je het los laat. Klinkt gek, maar je hersenen sturen een heleboel in je lichaam. En als jij stress krijgt hiervan, dan voelt je lichaam dat er iets niet in de haak is. En daardoor kan dit geblokkeerd worden.
En ik drink mn wijntjes zeker en ook eet ik sushi, filet american en biefstuk. Maak een feestje van het leven, straks mag je het 9 maanden niet meer ;)!
 
Terug
Bovenaan