Ovulatietesten/temperaturen

Hoi Allemaal,

Ik ben deze ronde begonnen met temperaturen. Ik zit in de 9de of 10de ronde. Voorheen heb ik altijd ovulatietesten gebruikt en gaven altijd rond dag 18 of 19 een ovulatie aan. Nu ben ik deze ronde begonnen met temperaturen maar hier komt helemaal geen duidelijke eisprong in naar voren. Ik weet wanneer hij is geweest want ik kan hem voelen, maar de verlaging/verhoging is zeer minimaal. Ook fertilty Friend geeft aan dat die nog geen eisprong heeft gevonden.

Kan iemand mij vertellen dat als je ovulatie testen positief zijn dat ik dan ook echt een ovulatie heb of dat het ook "vals" kan zijn?

Weet iemand dat als er maar zo'n minimale verandering in temperatuur zit dat je dan geen (goede) eisprong hebt?

Groetjes Karin

Hoi Karin777,

Positieve test is positieve test. En je hoeft maar 0,2 of 0,3 omhoog te gaan met je temperatuur als deze dan ook maar hoog blijft.

Groetjes,
Julia

Hoi karin,

Zoals julia al schrijft positief is positief.
Je temperatuur kan ook maar minimaal stijgen, hoeft niet duidelijke piek te zijn.

gr suusje

Als een test positief is mag je er van uitgaan dat dat van je ei is geweest. De test reageerd op hormonen die vrijkomen bij het aanbreken van je ovluatie. Een test garandeerd echter nooit een goede eisprong. Er kunnen andere dingen mis zijn in je lichaam wat niet met de hormonen te maken heeft. Met een test kun je immers niet in je lichaam kijken.

Hoi Karin,

Meestal als je een positieve ovulatietest hebt, dan heb je ook een eisprong. Ovulatietesten meten het LH-hormoon, dat verantwoordelijk is voor het springen van het eitje.

De temperatuurverhoging, die inderdaad minimaal kan zijn, is het gevolg van progesteron (dacht ik).

Als je erg twijfelt of je wel een goede eisprong hebt, dan zou ik een huisarts raadplegen, maar over het algemeen, als je 'm ziet op de ovulatietest EN je voelt 'm, dan zal het waarschijnlijk ook wel zo zijn.
Temperaturen kan je meer inzicht verschaffen, maar het is wel een hele intensief precies werkje, want als je een beetje verkouden bent bijvoorbeeld, dan kunnen de temperaturen al afwijken. Je moet het echt een paar maanden doen om het goede beeld te krijgen. Bij mijn eerste cyclus kwam Fertilityfriend ook pas een tijdje NA de eisprong met de dagen op de proppen.

Succes!

Esk

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik denk dat ik nog maar een maandje door temperatuur. Als het er weer hetzelfde uitziet dan zal het waarschijnlijk bij mij horen. Volgende maand ga ik zowieso al naar de huisarts want dan ben ik het zat. Dat ben ik nu al wel, maar dan ben ik ook een jaar bezig en heb ik het naar mijn idee "recht" op om het zat te zijn.

Groetjes Karin

Terug
Bovenaan