Ovulatietesten: wel of niet????

Hallo meiden,

Ik ben pas kort geleden gestopt met de pil. Toch zit ik met een dilemma: wel of geen ovulatietesten gebruiken?

Eigenlijk hebben we geen haast, maar is het misschien verstandig om toch maar de ovu-testen te gebruiken? Hoe denken jullie erover? Wie gebruikt ze wel? Ik ben bang dat je er dan te veel mee bezig bent, maar van de andere kant... HELP ik weet het niet!!

Ik hoor graag jullie ervaringen en ideeën hierover!

Groeten, Jain

Hai Jain,
Ik ben ook sinds 2 maandjes gestopt met de pil, en heb deze maand voor het eerst ovu-testen gebruikt. Ik vindt het wel fijn om ongeveer te weten wanneer je ''moet'' klussen, maar ik heb nu al ruim 4 dagen een positieve test, en daar zit ik me dan weer druk over te maken haha
Dus ik vindt het aan de ene kant heel fijn en aan de andere kant erg frustrerend...
Succes!
Groetjes Petra

Hi,

ik ben pas na  ongeveer 10  rondes met ovulatietesten begonnen. We wilden het eerst 'gewoon' een kans geven. Toen ik ging testen merkte ik wel dat mijn ei wat later was dan ik dacht. Maar ik vrijde toch wel goed, want vanaf dag 8 of 9 om de dag tot dag 16 oid. Dus het maakte eigenlijk niks uit en ik werd er alleen maar zenuwachtiger van en ging heel erg in cyclussen rekenen. Mijn plezier werd er erg door verpest en ik werd onrustig.

Zeker omdat ik ook nog temperatuurde. Toen ik s nachts ook iedere keer in mijn slaap ging temperaturen en bij elke temp. schommeling mij ging afvragen wat het betekende leek het mij goed om te stoppen. Ook op aanraden van de gynaecoloog, waar ik nu loop (ronde 15). Zij zei dat het fijn was om het tijdelijk bij te houden om te zien dat ik een ovulatietest heb, maar dat een piek of een tempstijging nog weinig zegt omdat het nog 1 of 2 dagen kan verschillen. Dus we gaan gewoon door met om de dag vrijen ;-)

Ik hoop dat je wat aan mijn ervaring hebt.

Wenser

Hoi,

wij zijn na een paar maanden ook met deze testen begonnen. Omdat we van de eerste meteen zwanger waren.
Ik had alleen maar negatieven testen.
later ben ik gaan tempen en bleek dus dat ik heel laat een eisprong had! Dag 30 van 40 dagen cyclus. Vandaar dat we dus niet zwanger werden, we klusten alleen op het verkeerde moment.
Als je dus met de testen begint, zou ik wel door gaan zolang je een positieve test krijgt.
De test kan een paar dagen positief bijven, maar je moet dan van de eerste dag uit gaan.
Bij ons heeft uit uiteindelijk 7 maanden geduurt....

Succes!!

Hey hallo

Ik heb de ovutesten van Sensitest gebruikt. Eerst hebben we de kruidvat testen gehad maar die bleef maar positief aan geven. En de sensitest geeft gewoon de exacte dag aan voor het klussen. Dit is de 2e keer dat ik sensitest gebruikt hebt en voor de 2e keer is het weer raak en ben ik zwanger.

Ik heb het drie maanden gebruikt, nou ik werd er zo onrustig van. Het werd zo'n moeten en het gaf me zo'n spanning of ik wel een eisprong zou hebben. Wij zijn er toen mee gestopt. Daarna zijn we gewoon mijn hele cyclus om de dag gaan vrijen en we waren toen na 5 maanden klussen zwanger wat uiteindelijk een miskraam werd. Daarna hebben we 2 maanden geprobeerd niet zwanger te worden, want het had op mij een enorme impact allemaal. daarna weer volop er tegen aan gegaan en na 3 maand zwanger. In die maand had ik voor het eerst geen eisprong gevoeld, terwijl ik dat altijd wel voel. Dacht echt dat het niet kon al voelde ik wel vanalles, maar het was dus toch raak. Ben in januari bevallen van een gezonde meid!!

mijn tip: wil je een goede  kans maken, ga dan om de dag vrijen en je hele cyclus. en dan is de kans nog maar 20-25% dat het raak is, dus gun het de tijd. Je kunt na een halfjaar ook gaan testen, maar ik zou het voorlopig niet gaan doen.

Ik twijfel er ook over. Bij ons is het nu ronde 4 en ik heb vorige maand mij ei niet herkend, en deze maand lijkt dat er weer op. Terwijl ik de eerste 3 keer steeds binnen 2 maanden zwanger was. Maar wij willen het inderdaad een beetje spontaan houden. maar aan de andere kant willen we wel opschieten, omdat heet leeftijdsverschil door omstandigheden al groter is geworden dan we wilden.
Als je nog maar net bezig bent, zou ik het vorlopig leuk houden en het zonder doen.

Terug
Bovenaan