<p>Beste allemaal,</p><p>ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil en zit in mijn 2e cyclus om zwanger te worden. Ik gebruik de smiley testen van CB met een vaste smiley of leeg rondje. Ik heb deze gekozen, omdat ik streepjes interpreteren toch wat lastig vond. Maar toch twijfel ik soms ook aan de CB test. <br />Vorige maand ben ik op tijd begonnen met dagelijks testen, met ochtendurine (zoals vermeld bij Cb). Ik testte in de ochtend negatief en in de middag kreeg ik krampen en hoofdpijn en besloot nogmaals te testen; positief. Maar toen ik de test strip zag, vond ik de streep niet heel overduidelijk donker. Dit geeft dan toch weer ruimte voor interpretatie. <br />Heb gelezen dat het juist beter is om NIET met ochtendurine Te testen, dus deze cyclus test ik met mijn 2e urine van de dag. Ik dacht dat ik nodig moest, maar het was toch een kort plasje. Kreeg geen foutmelding, maar een positieve ovulatie test. Volgens mij berekeningen zou mijn ovulatie over 2 dagen zijn, dus dit zou kunnen kloppen. Maar ik vertrouwde het niet helemaal, dus net weer een test gedaan en nu test ik negatief. Wel water gedronken voorafgaand aan testen. <br />Ik wil graag vertrouwen op deze testen, maar ik merk dat er toch ruimte is voor eigen interpretatie en foutjes. Herkent iemand dit?</p><p>ik werk zelf onregelmatig (dag-, avond- en nachtdiensten) dus elke dag op hetzelfde tijdstip testen gaat helaas niet. Zou het onregelmatig testen zoveel invloed hebben op de betrouwbaarheid en dus uitkomst van de ovulatietesten?</p><p>ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. <br />groetjes A.</p>