Ovulatietesten, welk moment op de dag?

<p>Beste allemaal,</p><p>ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil en zit in mijn 2e cyclus om zwanger te worden. Ik gebruik de smiley testen van CB met een vaste smiley of leeg rondje. Ik heb deze gekozen, omdat ik streepjes interpreteren toch wat lastig vond. Maar toch twijfel ik soms ook aan de CB test. <br />Vorige maand ben ik op tijd begonnen met dagelijks testen, met ochtendurine (zoals vermeld bij Cb). Ik testte in de ochtend negatief en in de middag kreeg ik krampen en hoofdpijn en besloot nogmaals te testen; positief. Maar toen ik de test strip zag, vond ik de streep niet heel overduidelijk donker. Dit geeft dan toch weer ruimte voor interpretatie. <br />Heb gelezen dat het juist beter is om NIET met ochtendurine Te testen, dus deze cyclus test ik met mijn 2e urine van de dag. Ik dacht dat ik nodig moest, maar het was toch een kort plasje. Kreeg geen foutmelding, maar een positieve ovulatie test. Volgens mij berekeningen zou mijn ovulatie over 2 dagen zijn, dus dit zou kunnen kloppen. Maar ik vertrouwde het niet helemaal, dus net weer een test gedaan en nu test ik negatief. Wel water gedronken voorafgaand aan testen. <br />Ik wil graag vertrouwen op deze testen, maar ik merk dat er toch ruimte is voor eigen interpretatie en foutjes. Herkent iemand dit?</p><p>ik werk zelf onregelmatig (dag-, avond- en nachtdiensten) dus elke dag op hetzelfde tijdstip testen gaat helaas niet. Zou het onregelmatig testen zoveel invloed hebben op de betrouwbaarheid en dus uitkomst van de ovulatietesten?</p><p>ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. <br />groetjes A.</p>

Had ik vorige maand ook de streep was duidelijk lichter maar gaf wel een smiley de dag daarna een knal test maar je moet bij cb niet naar de streepjes kijken daarvoor heb je de smiley 

Ik werk ook onregelmatig..
Ik hou al tijden een app bij, dus weet altijd ongeveer me eisprong.
Ik testte wel met streepjes, sensitest puur omdat ik de CB gewoon echt te duur vond?
Toch altijd een duidelijke streep kunnen vinden. Testte voor het slapen gaan. Je ziet niet duidelijk een hele donkere streep, maar wel een streep die donkerder is dan de rest, dus was voor mij duidelijk

Bedankt voor jullie snelle en uitgebreide reacties, erg lief!
@evimetbabie
ja CB is wel duur, dat vind ik ook. Als dit nog maanden zo door moet gaan, stap ik wellicht wel over. 
Maar jij testte dus wel altijd op hetzelde tijdstip als ik het goed lees?

@girafje
Klopt idd. Het was ook niet m'n bedoeling om naar de streepjes te kijken, maar met het verwijderen viel het me op en het liet me ineens twijfelen. 
maar jij test dus wel met ochtendurine ook? Ik had namelijk gelezen dat je LH piek vaak pas vanaf de ochtend begint, dus als je dan je ochtendurine test, kan deze nog negatief zijn omdat dit eigenlijk urine van de nacht is. 

Bij cb staat dat het niet uitmaakt als het maar elke dag rond dezelfde tijd is en in de ochtend vind ik wel zo makkelijk dan kan ik het ook niet meer vergeten en dan hoef ik er ook niet aan te denken dat ik niet teveel mag drinken voor de test 

@girafje:
ja, ik heb ook besloten om weer elke ochtend met ochtendurine te testen vanaf de week dat ik mijn ovulatie kan verwachten. 

@gebruiker...
klopt idd. Ik ga nu testen met ochtendurine, dat lijkt me het meest regelmatig. Omdat m'n menstruatie niet exact 28 dagen is, afgelopen maand 27, test ik soms een dag eerder, zodat ik zeker weet dat ik m'n ovulatie niet mis.
gefeliciteerd met je zwangerschap :) wat fijn dat het toch gelukt is uiteindelijk 

Terug
Bovenaan