Ovulatietesten; wie heeft er ervaring mee?

A

Anoniem

Guest
Mijn vriend en ik hebben besloten om vanaf deze maand ovulatietesten te gaan gebruiken... We willen zo graag een kindje dat we het geluk een beetje willen helpen!
Maar ik heb er totaal geen ervaring mee... Hoe werkt het, en vanaf welke dag moet je ze gaan gebruiken?? Kunnen jullie me dit uitleggen?

ikke!!!

Ben erg enthousiast hierover....

Tijdens ronde 8 ben ik zwanger geworden en dit was de 1e keer dat ik ovulatietesten heb gebruikt met een fantastisch resultaat!!

Vanaf dag 12-13 gaan testen en dan in de gaten houden of je een streep krijgt... dan weet je wat je te doen staat!

Succes

Dank je wel!
Welke ovulatietesten gebruiken jullie dan? Eigen merk of bekend merk?

Hey FA1985,

Ik heb ze besteld op intenet (testjezelf.nu oid)
Ook ik ben er enthousiast over, geeft weer een stukje extra duidelijkheid!

succes!
liefs

Vanaf welke dag je moet gaan testen hangt van je cyclus af. Mijn eisprong is nl op dag 11.
Ik begin meestal met testen zodra mijn menstruatie voorbij is, bij mij op dag 8.

Je kan er vanuit gaan dat je eisprong 14 dagen voor je ongi is, maar in mijn cyclus (24 dagen) is mijn eisprong dus 13 dagen voor mijn ongi.
Als je een regelmatige cyclus hebt, weet je op een gegeven moment wanneer je moet testen. Als je een onregelmatige cyclus hebt of de dag van de eisprong nog nit precies weet, zou ik testen vanaf mijn ongi.

Succes ermee!

Ik durf je niet te zeggen wat het merk is... Ik kocht ze bij de Kruidvat maar niet van het merk van Kruidvat maar een andere... die was goedkoper met 5 testen!

Succes

Ik heb er hele goede ervaringen mee!
Ik heb ze 2x gebruikt en 2x gelijk raak!
Na 2 miskramen ben ik nu intussen voor de dderde keer zwanger.
Mijn ervaring is dat die van clearblue duurder zijn, maar wel heel duidelijk.
Eerst van senitest gebruikt en toen was het niet raak, zelfs geen eisprong gezien.
Ik had een hele onregelmatige cyclus en ben daarom maar op de 8e dag na mijn menstruatie begonnen. Maar in principe kun je inderdaad aanhouden dat je eisprong 14 dagen voor je menstruatie valt.

Dank jullie wel voor de reacties! Ik denk dat we maar voor de Clearblue gaan, ik hou wel van duidelijkheid! Nu maar hopen en duimen dat het bij ons ook positief - letterlijk, hihi- uitpakt!
Spannend!!

Terug
Bovenaan