Ovulatietesten, wie heeft ervaring???

Heej meiden.

Omdat mijn laatste miskraam nu 7 maanden geleden is, en ik 2x vrij vlot zwanger ben geraakt wil  ik wat proberen. Ik heb voor deze maand voor het eerst ovulatietesten gekocht.
Ik houd me precies aan wat er in de gebruiksaanwijzing staat. Mijn cyclus is red. regelmatig meestal 28 dagen en soms 29 of 27 gemiddeld mooi 28 dagen.
Ik moet dus beginnen op dag 11 dat was afgelopen zaterdag, geen lh piek,  te begrijpen. Zondag, gister dag 12 nog niet een lh piek, vanochtend dag 13 nog geen lh piek.....ik word hier toch wel een beetje zenuwachtig van moet ik zeggen. 48 uur voor je eisprong zou die toch een lh piek moeten aangeven. Morgen is dag 14 en woensdag dag 15 met een cyclus van 28 dagen zou die lh piek toch wel bijna zichtbaar moeten zijn. Morgen afwachten, en natuurlijk hopen dat die dan eraan zit te komen.
Zijn er meiden, die hier ervaring mee hebben en dus eigenlijk een  latere eisprong hebben dan de 14 dagen voor de nod??? Zitten  wij dan al 7 maanden op de verkeerde dagen te klussen...?? Wil  me ook niet helemaal aan, ben vorig jaar met dezelfde methode wel zwanger geraakt.
Ik hoop dat hier meiden zijn die dit herkennen. Alvast bedankt.
Liefs van mij

Hoi biate,

Nix om je zorgen over te maken!! Ik heb ook een cyclus van 28 dagen en bij mij wisselt de ovulatie ook wel eens. Het kan namelijk zo zijn dat bij jou je Lh piek vlak voor je ovulatie komt. Is bij mij namelijk het geval, zodra ik positief test heb ik gelijk dezelfde dag nog mijn eisprong. Bij mij dus geen 24-48 uur ná de positieve test, maar binnen 24 uur. Misschien heb jij dit ook wel. Dan kun je tot dag 15-16 nog positief testen. Je menstruatie vind meestal 12-16 dagen na je ovulatie plaats.

In ieder geval nog veel klus plezier!

Groetjes Anne

Hoi Biate,

Goed dat je dit een keer probeert, want ik werd er toch wel een stuk rustiger van door deze testen te gebruiken. Jouw verhaal klopt hoor, het kan heel goed dat je morgen ineens wel een gekleurd streepje te zien krijgt op dag 14, want dit is namelijk heel normaal. Jouw cyclus lijkt heel veel op de van mij, normaal gesproken ook 28, soms 27 soms 29 dagen (op die 2 uitschieters na dan, maar het schijnt zo te zijn dat er iets geprobeerd heeft in stand te houden en achteraf toch niet is gelukt).
Ik begon net als jij de eerste keer netjes op 11 dagen en ik herken jouw gevoel, maar let op waarschijnlijk morgen slaat ie wel uit. Daarom ben ik de volgende keren vanaf dag 12 en ook een keer op dag 13 begonnen, want ze zijn ook best kostbaar die testen. Denk stiekem eens aan de fabrikant die ook lekker geld wil verdienen, des te eerder ze op zijn des te sneller koop jij weer een nieuwe!
Als je dan effe later begint kun je er 2 maanden mee doen!
Ik ga toevallig morgen weer beginnen (dag 12), en ik verwacht woensdag of donderdag pas resultaat. Op het moment dat het LH hormoon in je urine is opgespoord heb je de meeste kans binnen 48 uur, maar ga er nou niet vanuit dat het dan werkelijk raak is, want ik ben er ook vanaf april mee bezig.
Mijn 9e maand na mijn miskraam gaat inmiddels in dus ik ga ervoor deze maand.
Ik wens jou heel veel succes en mocht je nog iets willen weten, dan lees ik het wel.
Al ben ik niet altijd op het forum, want het is natuurlijk ook lekker weertje momenteel!

Groetjes en veel liefs,

Angelique

Hallo Anne en Ange,

Bedankt voor jullie geruststellende reacties. Ik ben even een beetje onzeker na afgelopen weekend. Heb nl. met een meisje gesproken, die op haar 24ste aan een kinderwens is begonnen en op haar 36e nog niet beloond is met een wonder. Het blijkt dat zij al heel jong in de overgang zit. Jullie begrijpen dat ik dan natuurlijk direct dat verhaal op mezelf ga betrekken.... Ook zij had altijd een regelmatige cyclus en heeft 2x een miskraam gehad. Maar ik moet positief blijven. Ik gebruik trouwens ovulatietesten van clearblue moet zeggen dat ik dat ontzettend prijzig vind.... maar zoek bevestiging dat ik daadwerkelijk een eisprong heb...afwachten dus nog even. Wel ontspannend, want  we doen het nu niet om de dag......maar wanneer  we echt zin hebben....en straks na de lh piek natuurlijk even een geplande keer.

Maar nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Liefs van mij.

Terug
Bovenaan