Ovulatietesten

<p>Hoi allemaal!</p><p> </p><p>Wie heeft er ervaring met ovulatietesten? Wij zijn op 1 maand na nu een jaar bezig om zwanger te worden en ik wil nu toch wel graag ovulatietesten gaan gebruiken. Nu lees ik dat ze het beste te gebruiken zijn rond 12uur.. en dan werk ik dus gewoon.. iemand ervaring met testen en evt op het werk testen? </p><p> </p><p>Groetjes</p><p> </p><p>Ps nod zou 5 okt zijn</p>
 
Hoi! Slimme zet, het heeft mij veel inzicht gegeven in mijn cyclus. Gebruik(te) zelf de digitale van clearblue, die een smiley geeft als je je twee meest vruchtbare dagen hebt. Goeie ervaringen mee! En die kun je ewoon met ochtendurine gebruiken. Snuffelen op marktplaats kan lonen, zijn wel duurder dan de 'gewone'. Hoor trouwens wel veel slechte verhalen over de andere van clearblue die 4 dagen zou detecteren.. die blijft bij sommige dames hier op t forum ruim een week wat aangeven!
hopelijk gaat het je er mee helpen! Ik bleek namelijk mijn eisprong op dag 18 of 19 te hebben ipv 14. Niet alles in t leven gaat volgens t boekje ;)
 
Ik vond ovulatie testen vooral duur, wel nuttige info. Maar een paar maanden gebruikt, daarna toch maar temperatuur gaan meten. Dat vond ik wel meer zin hebben. Het is misschien wat laat dat je weet wanneer je ovuleert, maar je kunt er ook uit halen wanneer je ongesteld, en óf je ongesteld wordt. Staat overal dat je dat super precies moet doen, en dat zal vast wel beter zijn, maar ik testte altijd op de badkamer als ik 's nachts naar de wc moest. Tijd varieerde dus enorm, en ik had dan altijd een aantal meter gelopen. Daarnaast ook een thermometer met maar 1 getal achter komma. Maar ik kon echt wel zien waar in mijn periode ik zat. Ook handig wanneer je ongesteldheid op zich laat wachten, en je aan je dalende temperatuur kunt zien dat een zwangerschapstest geen zin heeft.
 
Ik gebruik de dipstick van sensitest , super handig en je ziet gelijk wanneer je eisprong er aan komt ... hierdoor ben ik twee keer zwanger geworden ... en qua prijs prima te doen ... die van cleurblau deden het bij mij niet ... 
succes 
o en de dipsticks van zwanger en kids zijn nog goedkoper en werken ook super goed 
 
Van seks word je zwanger, niet van ovulatietesten ?
Ik heb 4 maanden testen gebruikt, ik vond het handig te weten dat m'n eisprong ging komen. Afgelopen maand ook getempt, en dan zie je achteraf dat je je eisprong hebt gehad (wel fijne bevestiging trouwens). Het schijnt in sommige gevallen te zijn dat ie wel dat lh hormoon aanmaakt waar die testen op reageren, maar dan alsnog geen (goede) eisprong hebt. 
Heb je een regelmatige cyclus JDO?
 
Eindelijk een regelmatige cyclus ja! Ik voel mijn eisprong nooit dus ik heb ook geen idee van wanneer dat zou zijn.. vandaar dat ik wilde gaan testen! 
Thanks allemaal voor de tips!
 
Ik vond ovulatietesten erg fijn om inderdaad inzicht te krijgen in mijn cyclus. Ik was nog maar kort gestopt met de pil dus had geen idee wat ik moest verwachten! Ik bleek mijn ovulatie duidelijk te voelen (maand ervoor ook gehad maar niet herkend), en was ook nog eens in 1 keer zwanger toen ik met ovutestjes had geprobeerd!
Ik had testjes van sensitest, en gebruikte die gewoon als ik uit mn werk kwam. Ging prima en ik kreeg duidelijke uitslagen!
 
Terug
Bovenaan