Ovulatietesten

Ik denk dat ik nu eindelijk mijn eisprong heb gehad. Werd wel tijd, ik zit al op dag 20 van mijn cyclus. Ik heb me voorgenomen dat ik, als het deze maand niet raak is, bij de volgende poging ovulatietesten ga gebruiken. Want we hebben flink geklust de afgelopen weken, maar het werd op een gegeven moment toch een verplicht nummertje.

Wie kan me wat meer vertellen over het gebruik van ovulatietesten? Geven die pas op de dag zelf aan dat je je eisprong hebt gehad of al eerder dat ie er aankomt?

Groetjes Mijke
 
hoi hoi

ik ben zelf ook een paar dagen geleden begonnen met ovulatietesten en ik moet zeggen het is voor mij echt een uitkomst.
Zelf heb ik de testen van kruidvat gekocht ( 5 testen voor 20 euro).
Je moet ze gewoon onder een straaltje urine houden en na ongeveer 5 minuten zie je het resultaat,
Er zitten 2 vesters op in 1 venster verschijnt er een streepje als de test goed is uitgevoerd en in het andere venstertje verschijnt er alleen een streepje als je in je vruchtbare dagen zit.
Het streepje kan varieren tussen licht en donker, hoe donkerder hoe dicht bij je eisprong.
Ik heb ook mijn temp van deze maand opgenomen dus was vrij zeker dat de test het goede resultaat aangaf.
Mijn temp was nog niet gestegen maar de test gaf wel al een heel licht streepje aan dus dat is ideaal.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes patricia
 
Ik wil volgende maand ook beginnen met ovulatie testen. Heb er ook al een aantal gekocht. Op babybrabbel.nl heb je voor 13 euro een stuk of 6 testen.

Groetjes An79
 
Dat lijkt me ook ideaal, want met tempen loop ik eigenlijk een beetje achter de feiten aan. Zo weet je dus op tijd dat je eisprong eraan komt. Bedankt meiden voor de uitleg en voor de tip!

Groetjes Femmy
 
Hoi meiden, ik probeer al vijf maanden tevergeefs het juiste moment uit te mikken met ovulatietesten (pffff). Ik heb betere ervaringen met clearblue dan met de testen van het kruidvat. Die laatste gaven dus helemaal geen 'eisprong in aantocht'streepje, terwijl mij temperatuur wel omhoog ging. Ik dacht aanvankelijk wat goedkoper uit te zijn, maar ik neem nu toch maar de duurdere. Die geven inderdaad een streepje als je eisprong eraan komt, dan moet je binnen 48 uur klussen. Bij mij gaat dan twee dagen na het streepje ook de temperatuur omhoog. Heb me steeds aan die klus-voorschriften gehouden, helaas nog geen resultaat, maar wie weet op 12 april!?
Liefs el.
 
Niet om je te ontmoedigen, maar als je nu pas je eisprong hebt gehad, kan je toch niet je nod op 11 april hebben? Volgens word je 14 dagen na je eisprong ongesteld (liever niet natuurlijk).
Groetjes el.
 
Terug
Bovenaan