ovulatietesten

Hallo MoMo,

Echt vervelend voor je dat je je soms zo gefrusteerd voelt. Ik ken dit nog niet. Wij zijn ook nog maar twee maanden bezig. Wat ik je wilde vragen is "wat is het verschil tussen de maybe-baby en een ovulatie test? Is een ovulatietest betrouwbaarder dan rectaal temperaturen? Hopenlijk weet je een antwoord.

Liefs van Eef
 
Hoi Eef,

Nou de maybe-baby wordt gedaan aan de hand van je slijm (vaginaal of speeksel) en het kan wat onduidelijkheid aangeven omdat het niet duidelijk te zien of of je daadwerkelijk die dag een eisprong hebt.

De ovulatietesten zijn wel duur maar zijn net als een zwangerschapstest, het wordt ook via je urine gedaan om de hormoon FSH te vinden en dat is betrouwbaarder!
Kijk maar eens op www.clearbleu.nl hoe een ovulatietest werkt.
Ik heb daar zelf meer vertrouwen in..

succes...
liefs MoMo
 
Hoi Eef, ik heb alle drie de manieren tegelijkertijd gedaan/gebruikt en bij mij werkte de maybebaby dus wel perfect.
Ik ben inmiddels gestopt met alles om een maandje pauze in te lassen. Maar daarvoor heb ik een half jaar getemperatuurd. Toen ik dat drie maanden deed ben ik ook ovulatietesten gaan gebruiken. Inderdaad zijn ze erg duur, maar als je door het tempen weet hoe je cyclus ongeveer verloopt, weet je ook vrij nauwkeurig op welke dagen je de ovulatietesten moet gebruiken. De laatste maand had ik ook een maybebaby en die gaf precies varens op de dag dat ik volgens mijn temeratuurcurve en de ovulatietesten een eisprong had. Helaas was ik weeeeer niet zwanger (vandaar dat maandje pauze). Ik hoop dat je wat aan onze antwoorden hebt, als je meer wilt weten dan 'hoor' ik het wel!
Veel succes, liefs, el
 
Terug
Bovenaan