Ovulatietesten

Dag formum-lezeressen,

Wie kan mij tips geven over ovulatie-testen? Ik heb deze maand de ovulatie test van Clear Blue gebruikt. Ik heb nu alle staafjes gebruikt en geen verhoogde waarde kunnen ontdekken. Ik wil de test volgende maand best weer doen, maar misschien zijn er meiden met een ander (goedkoper...) alternatief???

Ik heb ook wel eens ergens iets gelezen over een bepaald anticonceptie middel (Presarium???) dat je ook kan gebruiken om je vruchtbare perdiode te achterhalen. Weet iemand daar meer over?

Wij zijn inmiddels 7 maanden bezig. Nog niet overdreven lang, maar ik zou het leuk vinden als er eens iets zou gebeuren!

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes, Rens

hoi Rens,
Ik heb de ovulatietest van CB ook vorige week voor het eerst gebruikt(zit in ronde 11) maar ik had bij de 7e staafje eindelijk een verhoging. Kan het zijn dat je eisprong eerder of later plaats heeft kunnen vinden? CB is erg betrouwbaar dus je zou een nieuw doosje kunnen kopen maar het kan ook zijn dat je niet elke maand een ovulatie hebt.
Succes

Hoi rens,
Dat ding dat je bedoelt heet persona en ik gebruik het, ben nog niet zwanger maar we werken er wel aan.
Het is hel simpel.
Als je ongesteld wordt druk je op een knop en dan naar ong 6 dagen plas je de eerste keer over een test staafje..daarna nog een aantal keren.
Maar je kan het allemaal na lezen op www.persona.nl
het is handig app want je kan het nadat je zwanger bent en je wil niet meer aan de pil ook gebruiken voor niet zwanger worden. Hij is niet goedkoop maar volgens mij kan je hem goedkoper krijgen op www.vruchtbaarheid.org..
Wat je schrijft over dat er wel eens iets mag gebeuren ken ik.. Ik wordt er ook beetje ongeduldig van..
liefs anne
xxx

Hoi Rens,

Zelf heb ik ook de CB testen gebruikt maar ze zijn inderdaad nogal duur. Ik heb een goede tip voor je: de maybe baby. Deze kost ongeveer 25 euro en kun je onbeperkt gebruiken. Je kunt deze bestellen op babybrabbel.nl (wel vooruit betalen). Ik had er al veel succesverhalen over gehoord. Ze noemen het ook wel de varentest. 's Morgens doe je een beetje speeksel op het glaasje en dan moet je door een microscoopje kijken. Als je dan een varen structuur hebt, komt je eisprong er aan. Ik gebruik het nu ook en het is echt heel betrouwbaar. Het is een heel veel gebruikte ovulatietest en ik raad 'm echt iedereen aan.

Groetjes Ina

Marielle: bedankt voor je snelle reactie. Tja, ik heb volgens mij nog een vrij onregelmatige cyclus, dus het kan best zijn dat mijn 'piek' nog moet komen. Maar volgens de statistieken zou ik hem dus afgelopen week gehad moeten hebben.... Nou ja, gewoon ontspannen en vaak vrijen zal waarschijnlijk het beste werken....

Anne: bedankt voor de tip, dat was inderdaad precies wat ik bedoelde! Inderdaad wel vrij duur, maar wel de moeite waard denk ik. Ben jij ook bezig voor je eerste kindje, of heb je al kindjes?

Groetjes,
Rens

Hoi Rens,

Ik heb deze maand voor het eerst de Clear Blue ovulatietesten gebruikt en bij mij gaf hij de 3e dag al een 2e streepje aan!
Op internet had ik gezocht naar betrouwbaarheid van ovulatietesten en de Clear Blue kwam er als een van de beste uit (de Persona ook volgens mij).
Nog even over de speekseltesten (o.a. de Maybybaby):
Deze zijn volgens bijna alle sites absoluut onbetrouwbaar! Behalve volgens babybrabbel en de site van Mabybaby zelf.
Er staat ook een artikel op deze site hierover.
Verder voordeel van de Clear Blue: hier zitten 7 teststaafjes in, bij de meeste anderen maar 5.

Hoi Rens,

Ook al is het prijzig, ik had als ik jouw was een nieuw doosje gekocht en gewoon doorgegaan. Ik gebruik ze ook al een tijdje en kan het nu af met gemiddeld 3 per cyclus omdat ik een aardig regelmatige cycylus heb. Hoe lang is die van jouw? Zeven maanden is misschien niet superlang maar je wilt toch gewoon dat het een keertje raak is... Heel veel succes, groetjes Noortje

He meiden,

Bedankt voor al jullie reacties en nuttige tips!

Ik denk dat ik inderdaad een Persona ga proberen. Het voordeel hiervan lijkt me dat je wat langer kan testen.

Ik ben benieuwd....

Groetjes,
Rens

Terug
Bovenaan