Ovulatietesten

A

Anoniem

Guest
Hallo! Ik heb een week geleden ovulatietesten gehaald en omdat ik onregelmatig menstrueer, ben ik een week na mijn ongesteldheid (23 sep) begonnen met testen, ik test nu al een week en.... helemaal niets.
ik zou eigenlijk rond de 6,7 oktober op mijn vruchtbaarst zijn, maar ik heb geen plus helemaal niets.
De tweede mogelijkheid was 9 oktober, en...nog geen lh stijging.
Ik wordt er zo bloed-onzeker van en vraag me nu af of ik ooit nog een eisprong krijg! normaal zou ik rond de 21ste ongesteld moeten worden, nou dan mag het wel opschieten!!!
Ik las in het boek van Mariëlle Croon dat er tussen een eisprong en menstruatie altijd 14 dagen zitten,
Ik snap er niets meer van en heb maar weer een set testen gehaald want na een week zijn ze op, argh!!!!
Ik weet dat de onregelmatige menstruatie waarschijnlijk de oorzaak is, maar ik wordt er echt heel erg onzeker van.
Herkent iemand dit en hebben meer vrouwen hier ervaring mee????

Hoi, Ik heb voordat ik zwanger ben geworden ook ovulatietesten gedaan maar bij mij zag je niets, geen eisprong of iets. Ben er vrij snel mee gestopt daar ze ook erg duur zijn. Beter en overzichtelijker is om een temperatuurcurve bij te houden. Daarop zie je meer. Succes.

Hoi,

Bij mij werken ze wel. Ik heb dan wel het geluk dat ik een regelmatige cyclus heb dus als ik op dag 12 begin met testen heb ik bijna altijd binnen een of twee dagen "resultaat".

Tussen eisprong en (volgende) menstruatie kunnen 12 tot 16 dagen zitten. Als je dus een hele lange cyclus hebt, is de eerste helft van je cyclus langer en niet de tweede! Als je niet precies weet wanneer je volgende ongesteldheid is (bij bijv. een hele lange cyclus) kan het dus inderdaad zo zijn dat je een hele tijd moet testen voordat ie positief is.... (en dat wordt inderdaad een dure grap).

Ik weet niet of jij met onregelmatig bedoelt dat je cyclus varieert van kort naar lang. Wellicht kan je daar wat meer over zeggen?

Temperaturen kan inderdaad ook maar volgens nij levert dat bij een ONregelmatige cyclus niet zo heel veel op. Als je een stijging meet, ben je in ieder geval al te laat want dan is je eisprong al geweest....
En de clou van het temperaturen is volgens mij dat je na een maand of 3 meten kan zeggen: mijn stijging zit altijd rond dag 14 en daarom kan je er dan op tijd bij zijn --> maar dat is dus weer een regelmatige cyclus. En bij een onregelmatige cyclus varieert naar mijn idee de stijgingsdag....

Hopelijk heb ik je wat kunnen helpen??!
Succes, Juul

Hi, het kan heel goed mogelijk zijn dat je pas later je eisprong hebt hoor, ik heb m meestal rond dag 19/20..
en ik heb hier wel s gezien dat men m zelfs later heeft, die 14 dagen is denk ik meer een gemiddelde in een ccylus van 28 dagen (is de helft) succes verder!

Terug
Bovenaan