ovulatietesten

A

Anoniem

Guest
Mijn vraag is eigenlijk of ovulatietesten echt werken.
Wat houd het precies in en hoe werkt het?

gr Carolien

Hoi Caro

Ik heb ovulatietesten van ClearBlue gebruikt en daar was ik wel tevreden over. Maar volgens mij heeft het alleen maar nut als je al een redelijk regelmatige cyclus hebt, anders test je je helemaal suf. En dat is een beetje zonde van het geld, want een verpakking (7 teststaafjes) kost toch ruim 30 euro. Wanneer je het beste kan testen is afhankelijk van je cyclus.  Meestal in de periode ruim een week na je menstruatie en een kleine twee weken voor  je volgende menstruatie.  Ik heb bijv een vrij regelmatige cyclus van 26/27 dagen en test dan tussen dag 9 en dag 15. Overigens kwam ik er zo achter dat m'n eisprong niet altijd op dezelfde dag valt, ondanks de regelmatige cyclus. De ene keer had ik op dag 11 een eisprong en ik heb het zelfs ook een keer pas op dag 17 gehad!   Ik werd er zelf eerlijk gezegd een beetje gestresst van, het is alsof je elke dag opnieuw een zwangerschapstest doet. Dus ik heb ze nu maar even aan de kant gelegd. Maar om op je vraag te antwoorden: ja volgens mij werken ze goed en moet je voor jezelf bepalen of je het prettig vindt om ermee aan de slag te gaan! Succes!

groet, cee

Terug
Bovenaan