Ovulatietesten

A

Anoniem

Guest
Ondanks het weinige bloed van vandaag ga ik er toch maar vanuit dat het een ongi is.
Volgende maand wil ik toch eens ovulatietesten gaan proberen.
Hebben jullie ervaring met die van het internet? En zo ja, welke?
En hoeveel bestellen jullie er dan? En ga je dan testen vanaf een week na je eerste ongi dag ofzo?

Ik ga zelf ook vanaf volgende keer ovulatiesticks gebruiken. Ik heb er dus nog geen ervaring mee maar heb ze van het merk Mat Care besteld op matcare.nl. Je hebt ze in verschillende soorten (bij de 1 moet je urine opvangen en over de ander kan je heen plassen). Ik heb ze genomen waarbij je eroverheen moet plassen, want dat leek me het meest makkelijk. Ze kosten 2,89 per stuk. Hoe simpeler hoe goedkoper. Er staat in de bijsluiter dat je je gemiddelde lengte van je cyclus moet nemen. Heb je een onregelmatige cyclus dan ga je uit van de korste cyclus. In de bijsluiter staat een tabel waarin je op kan zoeken op basis van je kortste cyclus wanner je moet beginnen met testen. Heb je bijvoorbeeld een gemiddelde cyclus van 30 dagen dan begin je op dag 12 na je eerste NOD met testen. 31 dagen gemiddelde cyclus dan begin je op dag 13 na je NOD en ga zo maar verder. Hoop dat er meiden zijn die ervaring hebben want daar ben ik zelf ook benieuwd naar!

Hoi,

Ik ben nu 4 maanden gestopt met de pil en zit in de 3e ronde. Ik heb deze ronde ook ovu. testen gebruikt. Ook van mat care alleen via een andere site besteld. Een pakket van 10 ovu. testen en 2 zwangerschaps testen. (26,95 euro kostdat pakket)  Ik was op dag 12 begonnen met de ovu testen. Omdat de test  7 dagen nega. was heb ik een dag over geslagen. Toen weer getest en toen 2de lichte streep (nega.test). Maar de dag erna een streep die gelijk was aan de controle dus ovu. binnen 48 uur.
Ik kwam er zo achter dat ik een late ovu heb. Pas op dag 22 na mijn laatste  1e ongi.dag.
mijn laatste cyclus was 36 dagen. Daarvoor langere cyclus.