Ovulatietesten

A

Anoniem

Guest
heej dames,

Ik heb al een tijdje ovulatietesten in huis (vijf stuks), twijfel of ik ze deze ronde wil gaan gebruiken.
Als je maar vijf van die testen hebt, wanneer zouden jullie die  dan gebruiken?
Ik wil er geen 30 in huis halen, ben nog maar vier maanden bezig, maar misschien kunnen ze duidelijkheid scheppen in mijn cyclus, aangezien die eerst altijd 28 was en de laatste keer 36.
Weet niet zo goed wat ik er mee moet doen, wil wel duidelijkheid, maar   vind het een te grote stap of nu al de hele maand ovu testen te gaan gebruiken. Wat vinden jullie?
xxx

Hoi WY2006,

Of je de testen moet gaan gebruiken is natuurlijk helemaal aan jou. Ik ben nu pas in onze 2e ronde, dus is dit voor ons nog niet aan de orde. Natuurlijk is een 4e ronde ook nog niet erg lang, maar als je het wilt proberen, moet je het gewoon doen. Ik persoonlijk zou zelf pas hieraan beginnen als het over een half jaar nog niet raak is. Het lijkt mij vooral zo'n gedoe elke dag en duur! Maar als je zo beter inzicht krijgt in je cyclus en dus je vruchtbare dagen, dan is daar ook wat  voor te zeggen natuurlijk!
Succes!

Liefs Fleur

Hai,

Ik ben na 7 maanden proberen en zonder succes ovulatietesten gaan gebruiken. Ik heb er toen een heleboel gekocht via internet omdat ik een onrgelmatige cyclus heb (van 26 tot 36 dagen) en ik dus zeker wilde weten dat ik mij ei dus niet zou missen.

Ik kwam er toen achter dat mij ei later komt dan gedacht(ik voel hem dus niet), zo'n 4 dagen. Ik dacht dus dat je 14 dagen voordat je ongetseld zou worden je eisprong hebt bij mij is dat ongeveer 12 dagen en dus helemaal niet op de helft van mijn cyclus. Ik ben nu 4 maanden evrder en zit nu te wachten op mijn ongi dus is het spannend.

Achteraf gezien denk ik dat ik ze eerder had moeten gebruiken maar aan de andere kant ook niet want je bent vanaf het moment dat je ovulatietesten gebruik er wel meer mee bezig.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Veel liefs
Nataly

Terug
Bovenaan