Ovulatietesten

<p>Wij zijn nu bijna een jaar en 2 miskramen verder voor n 2e kindje, en ga nu weer ovutesten proberen. 1x eerder gedaan en toen had ik de meest donkere streep op dag 16 en die cyclus duurde 23 dagen.. sinds de miskraam heb ik geen cyclus meer van 27 dagen maar 23-25 dagen. Ik twijfel of ik een korte lh piek had of geen ovulatie. Vind die testen wel irritant ivm weinig mogen drinken. Heeft iemand tips voor gebruik, en ervaring met korte cycli /korte luteale fase?</p>
 
Thnx Girafje, ga ik doen. Maar hoe gaat dat dan met drinken, vorige keer deed ik de test om 12 uur en dan dronk ik smorgens minder, maar als ik savonds ook n test doe.. Haha dan heb ik op n gegeven moment flink dorst. Of maakt t niet zoveel uit hoeveel ik drink?
 
Het gaat vooral om dat je niet té veel drinkt, en dat het voor elke test ongeveer gelijk is. Het advies op het doosje is geloof ik om 2 uur vooraf niets te drinken, maar als je dan 2 keer op een dag test is dat wel veel. Ik zou me in die 2 uur wel bewust zijn van het drinken, en wat minder drinken dan je ander misschien zou doen. Je wil je urine niet te veel verdunnen, want dan kan het zijn dat de test het hormoon niet goed oppikt. Geen grote bak koffie of thee, geen heel flesje water achterover slaan, etc. Maar als je dorst hebt, neem gerust een klein glaasje drinken, of zelfs een paar slokken als je het toch zo min mogelijk wilt houden!
 
Hoi, helaas zit ik in een vergelijkbare situatie. Nu ook een jaar bezig voor 2e kindje, met een miskraam halverwege. Sinds de miskraam is mijn cyclus een loopje met me aan het nemen. Eerste ronde netjes een ei op dag 14, maar wel 6 dagen later weer ongesteld. Inmiddels heb ik een cyclus van 26 dagen, maar met mn ei op dag 18. Gekmakend! Bovenop de onzekerheid van het zwanger worden is het elke maand weer een verrassing wat mn cyclus doet, erg vermoeiend. 

Ik heb geen tips, behalve de geruststelling dat je ook met een korte lf gewoon zwanger kunt raken. Je kunt tarwekiemolie proberen, of vitex om de lf te verlengen. 
 
Terug
Bovenaan