Ovulatietesten?????

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Misschien een rare en domme vraag,maar ik weet het serieus niet.
We willen graag weer zwanger proberen te raken van een 2e wondertje.
Bij ons zoontje hebben we er precies 1 jaar erover gedaan. Ik had toen ook al een onregelmatige cyclus. Nu ben ik in dec weer gestopt met de pil en sinds 3 maanden vrijen we ook niet meer met condooms. Ik heb nu ook weer een onregelmatige cyclus die ligt tussen de 26e en 32e dag. Ik heb nu ovulatietesten in huis, zodat ik makkelijker kan zien wanneer m'n eisprong is.
Maar wanneer moet ik nu beginnen te testen met de ovulatietesten?? Moet ik de kortste cyclus aanhouden,of juist de langste??? Of moet ik een gemiddelde nemen???
Zijn er meer dames die door middel van ovulatietesten zwanger zijn geworden??
Wat waren/zijn jullie ervaringen???

Liefs wildcat

Hey Wildcat.

Als je met ovulatietesten begint moet je je kortste cyclus aanhouden, anders neem je het risico dat je je ovulatie dan mist op de testen.
Ik ben zelf na een onregelmatige cyclus (41, 26, 32 dgn) tijdens de 4e ronde begonnen met de ovulatietesten en werd die ronde ook zwanger. Dus ik heb er veel aan gehad. Ik heb eerst zelf de tetsen van predictor gebruikt, dit omdat ik eerst wilde weten hoe het allemaal werkte. Ik wilde voor de volgende ronde die van sensitest bestellen via internet, maar dat is dus niet nodig geweest.
Ik hoop dat ze bij jou ook helpen.

Groetjes Eva
39 wkn en 1 dag zwanger

Hi

Je moet idd je kortste cyclus nemen. Ik heb ze bij mn dochtertje ook gebruikt bij de 5de ronde en ik was gelijk zwanger. Het werkte bij mij dus perfect! Ik had ze van sensitest.
Succes!!

Je kunt inderdaad het beste je kortste cyclus aanhouden en dan vanaf ongeveer dag 11 met ovulatietesten beginnen. In het begin zul misschien wat meer testen nodig hebben per cyclus. Let ook eens op andere signalen van je lichaam die wijzen op een naderende eispron, bijv. meer afscheiding, meer zin in sex etc.
Zelf had ik ook een onregelmatige cyclus, schommelend tussen de 29 en 35 dagen. Omdat ik zwanger wilde worden via zelfinseminatie ben ik al in het voortraject begonnen met het in kaar brengen van mijn cyclus. Na een paar maanden erg goed op de signalen van mijn lichaam letten, gecombineerd met ovulatietesten, kreeg ik een goed beeld van mijn cyclus ondanks de onregelmatigheid. Toen wij begonnen met de inseminaties gebruikte ik per cyclus hooguit 3 ovulatietesten om exact het juiste moment van insemineren te kunnen bepalen. Ik ben hiermee 2 keer bij de derde ronde zwanger geworden. Helaas eindigde de 1e zwangerschap in een miskraam, maar de 2e bleef in stand en er ligt hier nu een heerlijk mannetje te slapen!

Je kunt inderdaad het beste je kortste cyclus aanhouden en dan vanaf ongeveer dag 11 met ovulatietesten beginnen. In het begin zul misschien wat meer testen nodig hebben per cyclus. Let ook eens op andere signalen van je lichaam die wijzen op een naderende eispron, bijv. meer afscheiding, meer zin in sex etc.
Zelf had ik ook een onregelmatige cyclus, schommelend tussen de 29 en 35 dagen. Omdat ik zwanger wilde worden via zelfinseminatie ben ik al in het voortraject begonnen met het in kaar brengen van mijn cyclus. Na een paar maanden erg goed op de signalen van mijn lichaam letten, gecombineerd met ovulatietesten, kreeg ik een goed beeld van mijn cyclus ondanks de onregelmatigheid. Toen wij begonnen met de inseminaties gebruikte ik per cyclus hooguit 3 ovulatietesten om exact het juiste moment van insemineren te kunnen bepalen. Ik ben hiermee 2 keer bij de derde ronde zwanger geworden. Helaas eindigde de 1e zwangerschap in een miskraam, maar de 2e bleef in stand en er ligt hier nu een heerlijk mannetje te slapen!

Terug
Bovenaan