Ovulatietesten

Wij proberen zwanger te worden, heb sinds kort weer een onregelmatige cyclus dus zijn nu gaan testen met ovulatietesten. Sinds gisteren is het test lijntje bijna net zo donker als het controle lijntje. Vandaag is de testlijn donkerder dan de controle lijn.

Wij hebben zondag en maandag seks gehad, ik ga ervan uit vandaag een positieve ovulatie test. Ik weet ook dat te vaak seks niet goed is voor de kwaliteit van het zaad.. dus mijn vraag is een beetje zou dit voldoende zijn? Of toch vandaag of morgen nog een keer?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag is dinsdag. Dus je hebt al seks gehad vandaag?
Los van dat, zwanger worden is geen harde wetenschap van beste momenten. Zolang je rondom je eisprong tenminste 1x seks hebt gehad maak je kans. Of dat nou 3 dagen er voor is of net na je eisprong. Ook elke dag of om de dag of what ever. Zolang je man niet bekend is met vruchtbaarheidsproblemen is er niks aan de hand. Heb seks wanneer jullie dat willen.
 
In de war met de dagen, bedoelde zondag en maandag. Ja dat is ook waar, dat doen we sowieso wel maar dacht mochten we er rekening mee kunnen houden dan zou dat ook prima zijn
 
Om de dag is meestal voldoende wordt gezegd.. gyneacoloog zegt ook dat als ovulatietest positief is dat het springt binnen 24-48 uur dus het loont nog wel om iig nog een keer actief te zijn!!
 
Statistisch gezien heb je de dag voor je eisprong en de dag van je eisprong de grootste kans op zwangerschap.
Positieve ovu-test => actie. Dat was onze strategie en heeft alsnog 6 rondes in 8 maanden tijd geduurd
 
Terug
Bovenaan