Ovulatietesten

*** weet iemand hoe ik foto's kan toevoegen?***

Sinds mei 2023 ben ik, na 10 jaar, gestopt met de pil en sinds september proberen wij een kindje te maken.
Ik houd mijn menstruaties bij door middel van een aantal app's, waaronder P.C. Nu blijkt dat mijn menstruaties redelijk onregelmatig zijn, met volgens die app een gemiddelde van 39 dagen. De laatste was bijvoorbeeld 29 dagen en die daarvoor 38 en daarvoor uitschieter van 53 dagen. Ik ben nu begonnen met ovulatietesten. Ik heb deze vrijdag 6 juni voor het eerst gedaan, dit was heel duidelijk een laag resultaat, 7 en 8 juni ook. De test van 9 (op 10) juni rond 0020 was volgens de scanner van de app een aantal keer hoog, soms mislukt en een piek, zie 1e foto. De test van 10 juni rond 19:00 was heel duidelijk laag, geen eens test streep te zien. Later op de avond rond 2130 nog 1 gedaan en daar was iets donkerder test streepje te zien dan eerste die dag, maar nog niet zo donker als die van 9 juni. Rest van de week aldoor geen of bijna geen test streep te zien. De tweede foto is van vanmiddag, app zegt resultaat laag en scan erna hoog, maar absoluut niet donkerder streepje dan controle streep. Volgens app bij cyclus van 39 dagen, morgen ovulatiedag. Als ik uitga van cyclus van 33 dagen, dan was zondag mijn ovulatie. We hebben wel 2, 4, 6, 8, 9 en 10 juni de liefde bedreven....
Wat denkt men van de testresultaten en app scanner resultaten? Was de ovulatietest van 9 op 10 juni positief en zodoende meeste kans deze maand al gehad?
 
Je maakt het jezelf veel te ingewikkeld zo. Mijn advies is als volgt:

Gebruik echt maar één app en gebruik die alleen maar om de lengte van je cycli bij te houden. Vertellen wanneer je vruchtbaar bent gaat zo'n app je niet mee helpen.

Gebruik de ovulatietesten heel strak conform instructies bijsluiter. Niet van afwijken.

Verdiep je goed in de werking van ovulatietesten. Een test is uitsluitend positief als de teststreep donkerder of even donker is dan de controlestreep. Zo niet = negatief.. stop ook met testen zodra je een positieve test in handen hebt.

Tenslotte: de eerste positieve ovulatietest vertelt alleen maar dat jij je eisprong binnen twee dagen mag verwachten. Nauwkeuriger dan dat wordt het niet.

En ik zie nergens foto's terwijl je daar wel naar verwijst dus er gaat technisch iets mis.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook ovulatietesten gebruikt, maar miste regelmatig de piek. ( als ik die testen aan hield, was het niet raak. terwijl als ik naar mijn lichaam keek en afscheiding in de gaten hield wel )
Als ik je een tip mag geven zou ik eerder goed kijken naar je lichaam, rond je eisprong heb je waarschijnlijk meer (elastisch) afscheiding. Ik zou daar meer op vertrouwen dan een app, maar uiteraard moet je doen waar jij je goed bij voelt. Succes!
 
Terug
Bovenaan