Ovulatietesten

Omdat wij nu alweer ruim een jaar bezig zijn om een 2e kindje te krijgen, ben ik maar aan de ovulatietesten gegaan (dure hobby trouwens:) Nou lees ik overal dat je een dikke streep (dus 2) moet hebben voor een positieve test. Ik heb tot nu toe alleen maar dunne streepjes gehad. Geen overtuigende vette lijn. Ik heb (gelukkig) wel een hele regelmatige cyclus. Kan zowat de klok erop gelijk zetten. Maar heb ik dan wel of niet een eisprong?
En dan nog een (dom)vraagje dames...Hoelang moet je "bezig" zijn om op dit forum te "mogen"? Ik heb het tot nu toe telkens uitgesteld om hier te komen lezen, maar op het zwanger worden forum kan ik mijn ei niet meer zo kwijt :)

Hebben jullie moeite gahd met jullie eerste kindje? Want een jaar is volgens mij normaal, maar dat neemt niet weg dat je er niet meebezig bent.
Maar over het algemeen is er als het langer duurt(>1,5jaar) met 1 van beide partners iets aan de hand. Maar soms ook niet. En dat lijkt mij erger dan als je weet wat er aan de hand is.Ik wens je succes verder. Liefs ilona

Hoi Anne,

Je bent van harte welkom hier hoor! Ik zal me even voorstellen. Ik ben Patricia (joh dat had je nog niet geraden haha), ben 30 jaar en wij zijn al bijna 2 jaar aan het proberen om zwanger te worden van de eerste. We lopen nu bijna een jaar bij de gyn. Ik word uit mezelf heel onregelmatig ongesteld wat dus betekend dat ik negen van de tien keer geen eisprong heb. Dat gaat nu gelukkig goed.

Je kan ook te weten komen of je een eisprong hebt gehad als je iedere dag op de zelfde tijd, bij voorkeur voor je je bed uitkomt, je temperatuur meet. Je temperatuur schiet dan tussen de 0,2 en de 0,5 graden omhoog. Heel erg handig. Je temperatuur blijft ook hoger als je zwanger bent dus rond je nod temperaturen geeft ook wat rust.

Hoop voor je dat je gauw een dikke vette lijn ziet!
Groetjes
patricia

Hoi Anne, je hoeft niet een dikke streep te hebben. Als ze even duidelijk te zien zijn is dit ook al genoeg.

Zelf gebruikte ik ze van CB, prijzig maar wel heel goed!

Hoi anne,
Wij zijn ruim een jaar bezig om zwanger te worden van de tweede.ik vond het eerst ook best moeilijk om op dit forum te komen,omdat ik me best schuldig voelde tov de andere meiden omdat wij immers al een kindje hebben.
Maar het gevoel is het zelfde, elke maand weer die teleurstelling enz enz. dus wat dat betreft, welkom hier!

Enne, hoe lang heeft het geduurd voordat jullie je eerste kindje kregen? Die van ons was er de eerste keer ook niet heel snel, na 8 maanden was het raak( als je het vergelijkt met sommigen waarvan je hoort dat ze binnen 2 maand zwanger zijn bedoel ik dan he, want 8 maanden is natuurlijk helemaal niet raar!)

Succes, gr A

Hallo dames!
Ik was eigenlijk supersnel zwanger van de eerste, met 5 maanden was het al raak! En nu zijn we dus net begonnen aan ronde 14. Ik ben natuurlijk heel erg blij met mijn kindje en weet in ieder geval dat het allemaal in principe technisch mogelijk is zeg maar. Ben dus ook heel gelukkig dat ik alles al een keer mee heb mogen maken en dat mijn kind gezond is. Mijn man en ik hebben afgesproken om niet te gaan dokteren mocht een 2e niet lukken.Omdat we al zo gezegend zijn(klinkt oubollig!). Maargoed, ik heb inderdaad net als jij toch ook elke maand die teleurstelling... En om van het commentaar niet te spreken! Echt iedereen bemoeit zich ermee:"Zo, en wanneer komt de tweede????". Vreselijk is dat. Maarja, nu met volle moed weer de volgende ronde in en als ik lees hoelang sommige andere meiden al bezig zijn stelt dat van mij natuurlijk niet zo veel voor.
Groetjes,
Anne

Hoi Anne,

Bij de ovulatietesten die ik heb geeft een dunne streep alleen aan dat de test is gelukt en moet het echt een dikke zijn.(volgens de gebruiksaanwijzing)

Als je al eens een kindje hebt gehad kan het technisch allemaal wel maar het kan goed zijn dat je eisprong van de leg is. Dan is het toch wel erg handig om een dokter te raadplegen want het kan vrij makkelijk te verhelpen zijn. De kans is dan groot dat je helemaal geen behandelingen als IUI/IVF hoeft te ondergaan.

Veel sterkte en succes!

gr.Inge

Terug
Bovenaan