ovulatietesten

Ik lees eigelijk al een tijdje mee op het forum, maar heb zelf nog niet veel geschreven. Ik heb in september spijtig genoeg ook een miskraam gehad na 12 weken. Het heeft meer dan 3 maanden geduurd vooraleer ik weer ongesteld was.
Ondertussen heb ik 2 weken geleden mijn regels gehad, dus zou ik nu in mijn vruchtbare periode zitten. Ik gebruik vanaf gisteren ovulatietesten om toch gerichter te klussen. Gisterenmorgen was het heel licht positief, dus het betekent dan dat ik geen eisprong heb. Maar deze morgen was het streepje als ietske donkerder, maar wel nog niet even donker als de controlestreep. Betekent het dan dat ik een eisprong ga krijgen, of kan het nog enkele dagen duren?
En als de ovulatietest positief is, hoeveel tijd erachter heb je dan een eisprong? De dag zelf?
Alvast bedankt om te antwoorden
groetjes en succes iedereen!

Hoi A, ik had ook al eens z''n vraag en dit was het antwoord:

Op het moment dat u een postieve test heeft, duurt het 20-48 uur, dus 1 of 2 dagen, voordat uw ovulatie plaatsvindt. Vanaf het moment van de ovulatie leeft een eicel nog ongeveer 24 uur. Het mannelijke zaad blijft enkele dagen leven. De beste periode om te vrijen, is de dag dat u een positieve test heeft en de dag erna. Dan bent u in ieder geval op tijd voor de ovulatie.

Ik ben vandaag begonnen met de test en er staat inderdaad dat als het linker streepje licht is er nog geen piek is en als hij even donker of zelfs donkerder is dan wel. Ik denk dat je morgen een heel donker streepje zal hebben en dan heb je nog even de tijd zoals hierboven staat.

succes, ik hoop dat het werkt.

Groetjes Po

Mijn gyn. zei dat als je test positief is je de volgende dag een eisprong hebt en je dus meteen moet klussen. (dus niet die dag van de eisprong maar de avond ervoor) Als je eisprong er namelijk is leeft het eitje maar kort.

Liefs inge

hallo, ik heb helemaal geen ovulatietest gedaan, maar vanaf de 12de dag vanaf je eerste menstr. eignelijk op commando dus gewoon 2 weken lang elke dag of om de dag gemeenschap hebben en ons is het gelukt na anderhalf jaar na mijn miskraam.
Gewoon eens uit proberen, vind het ook jammer dat ik het niet eerder heb gedaan.

Terug
Bovenaan