ovulatietesten

A

Anoniem

Guest
Toch maar weer eens een berichtje :)

Na 6 maanden klussen zonder "hulp", hebben we besloten toch meer eens te gaan proberen met ovulatietesten. Nu zou ik eigenlijk vandaag moeten beginnen met testen (12e dag van de cyclus) maar manlief is ziek, klussen ziet er hoe dan ook niet in. Dan ook maar niet testen, zonde van de test.

Nu las ik net al het bericht van Renate en ga ik weer twijfelen: zullen de testen wel duidelijkheid geven? Zit mijn eisprong wel rond deze tijd?

Lynn, jouw nod staat op 6 jan, die van mij ook, maar ik zit nog niet in de vruchtbare dagen, dacht ik tenminste...

Kortom, veel onzekerheid, maar ja, we blijven het maar proberen.
De datum waarop ik uitgerekend zou zijn (4 feb) spookt wel vaak door m'n hoofd, het zwanger worden zou nu toch ook wel eens mogen gaan lukken (al hebben we geen klagen, er zijn hier mensen al veel langer bezig die positief blijven).

Ik ben het weer even kwijt, iedereen wel alvast fijne dagen, ondanks misschien wel veel onzekerheid.
2012 gaat hopelijk voor velen een mooi jaar worden!

Liefs Sabien

Hoi Sabien

ovu testen zijn er in alle kleuren en maten. Het is maar net wat jij het makkelijkste vind om te gebruiken en hoeveel geld je eraan wilt besteden. ik persoonlijk hou niet van de streepjes, ik wil echt duidelijkheid en heb de ovu testen van CB gebruikt, met de smiley.
Je kunt heel goed je vruchtbare dagen berekenen op sensitest.nl onder 'ovulatie berekenen'. Ook zie je dan hoever je in je cyclus staat. Ik vind hem ideaal!
Ook zal deze site je ovulatie vanaf de 12de dag berekenen, mits je een cyclus hebt van 20 dagen of korter dan zal jou eisprong indd voor de 12de dag zijn. Kijk er maar eens op, en vul je laatste ongi in, je aantal dagen van je cyclus en je ziet het.

Je zo best kunnen testen hoor als je man ziek is, dat staat los van het klussen. Dan weet je in ieder geval of je ei in aantoch is of niet...

Succes!

Hai Sabien,

Ik heb een tijd geleden ovutesten gebruikt en in eerste instantie was ik er heel blij mee en waren ze ook duidelijk maar een aantal maanden later dacht ik: "ach, laat ik ze weer eens gaan gebruiken en toen had ik tot mijn verbazing opeens 2 dagen na einde ongi 10 dagen positieve ovu testen, om werkelijk helemaal debiel van te worden dus voor mij geen ovutesten meer, ja....misschien als we straks het IUI traject ingaan (als dat het geval gaat worden)

Ik denk dus dt het voor iedereen anders is en dat je moet doen waar je je goed bij voelt en het uitproberen kan natuurlijk nooit kwaad.....

Mijn nod is indd 6 Jan en ik had berekend dat ik vanaf nu tot kerst mijn dagen heb maar ik neem het graag ruim....dan mis ik iig mijn ei niet :)

Succes meid! Liefs Lynn.

Ik vergeet te zeggen dat ik nu rekening hou met een 30 dagen cyclus en geen 28 dagen.....vandaar dat ik het zo ruim neem.

Het is eerst maar eens om een keer te proberen. Ik ga vandaag voor de eerste keer testen.

@ Lynn30: ik heb ook een cyclus van 30 dagen, dan gaan we hier ook maar aan de slag!

Ben benieuwd wat de testen gaan doen voor ons!

hoi,ik kom weer eens even kijken na dat we besloten hebben om in het nieuwe jaar voor een derde te gaan!

mijn cyclus is ook altijd raar,bij de eerste hebben wij getemperatuurd. en daar was mijn vruchtbare periode dus de eerste week na mijn menstruatie.

de tip die ik(dankzij gynaecoloog) kan geven is in ieder geval, na de klus,te blijven liggen, dus geen plasje te maken,en niet op te staan.
gewoon gaan slapen.(met inlegkruisje:))

wij zijn 1 jaar bezig geweest, en na 1x blijven liggen was het raak..toeval of geluk.

de gyn, zei dat als je over tijd bent en toch weer ongi word dat je wrs in het vroege stadium zwanger bent geweest maar een mk hebt gekregen.
heel veel vrouwen krijgen dit zonder dat ze er iets van merken..
ik wens jullie succes

@ Lynn, met IUI wordt je ei in de gaten gehouden en hoef je daar lekker zelf niet op te letten!

@ ja mama, het blijven liggen hoeft maar 20 à 30 minuten. Als je ei na 20 minuten niet bevrucht is, gebeurt het niet meer. Daarom hoef je met IUI ook maar max 30 minuten te blijven liggen en mag je daarna weer gewoon je ding doen.
Verder blijven de zaadcellen leven, maar loopt voornamelijk het vocht weer naar buiten. De meeste zaadcellen zwemmen zich een weg verder naar binnen.

@ sabien, veel succes!!

Liefs Daisy

Terug
Bovenaan