Ovulatietesten

Danielle Kral1

New member
Hallo,

doordat mijn cyclus niet regelmatig is ben ik deze maand begonnen met mijn ovulatietesten Sensitest.

11 januari ongesteld geworden en 18 januari begonnen met Sensitest dipstick en 28 januari begonnen met clearblue ovuluatie test.

maar vanaf 18e tot nu geen enkele positiefs,

zijn er meer die daar ervaring mee hebben?
 
Hoi Danielle,

Ik gebruik ook de ovulatietesten van sensitest, in eerste instantie de gewone dipsticks.. hier krijg ik ook weinig resultaat mee...

Op 31 december voor het laatst ongesteld geweest en vanaf de 14 begonnen met testen... op zowel de 19e als de 23e heb ik een licht zichtbare tweede streepje... maar andere dagen totaal niets...



Vandaag maar een zwangerschapstest gedaan, aangezien mijn laatste periode 30 dagen duurde, en ik nu op dag 36 zit... maar helaas negatief...Nu dus maar weer wachten of en wanneer de menstruatie zich weer aandient... :(

Voor de volgende ronde heb ik de ovulatietesten gekocht die sensitiever zijn dan de gewone dipsticks... eens kijken of ik het daarbij beter kan zien...

 
Ik had ook 1 dag dat je tweede streepje beter zag, of andere dag iets lichter maar voor de rest niks en bij clearblue ook niet.

denk ik dat ik ook maar wacht op mijn menstruatie en dan andere ovulatie testen kopen.
 
Ik heb de ovulatietesten van eigenmerk etos gebruikt met goed resultaat. Ook die van kruitvat gebruikt.  Vond daar heel duidelijk een ovulatie. Heb die van clearblue nooit gebruikt.  Vond ze in verhouding veel te duur.

Succes
 
Ik heb ze ook van de kruidvat geprobeerd. Maar ook geen duidelijkheid.  Alle testen gaven een hele lichte streep aan.... maar weet nog niks...... ik had vnaaf namelijk wel een positieve verwacht.... dus dan maar 2 weken wachten of ik ongesteld word.......... wat ik dan wel weer verwacht...
 
Ik gebruik op moment ovulatietesten van de action. En twijel nu of ik een eisprong heb gehad. Heb 3 dagen gehad dat er een 2e streep stond 1 dag een behoorlijk fel gekleurde de andere 2 iets minder. Al staat in de gebruiksaanwijzing dat de streep feller moet zijn dan de controle streep. Dit is niet het geval..

 
Hee meiden,

sorry niet zo 1,2,3 ervaring met veel ovulatie testen, maar wil toch even mijn ervaring delen. Zeker ook voor  Mandiee die alleen maar positieve testen heeft. Voor een terugplaatsing in natuurlijke cyclus moest ik ook testen. Ik kocht gewoon die van de kruidvat, huismerk. Bij mij gaven ze vanaf de eerste dag dat ik mocht testen vanuit het ziekenhuis positief aan. Dus hoppa, ik bellen met het ziekenhuis en de terugplaatsing werd gepland, die keihard is mislukt.

Na poging 1 weer een nieuwe datum doorgekregen als vanaf datum om te testen en hoppa: 'weer positief'! Maar ik vertrouwde het niet en besloot even te wachten met bellen. Vrijdag, zaterdag, zondag en maandag positief... Op maandag de telefoon opgepakt en gebeld met het ziekenhuis, maar kwam er niet doorheen, waardoor ik op dinsdag weer ging bellen. Dag 5 van positieve testen (waarbij je er eigenlijk maar 4 behoort te hebben). Lang verhaal iets korter:' mijn LH waarde is altijd meetbaar in mijn bloed en urine, komt dus ook voor.' Via echo's uiteindelijk bepaald wanneer mijn ovulatie plaatsvond en een goede terugplaatsing gehad.

Dus misschien wel als goedbedoelde tip, als jullie zelf niet wijzer worden van de testen, kan misschien wat medische hulp jullie verder helpen. Succes allemaal!!

liefs

 
Hoi,

Ik ben sinds 24januari gestopt met de pil na 13jaar. Omdat ik mijn cyclus niet ken na zo lang de pil genomen te hebben, ben ik gewoon begonnen met Ovulatietesten van clearblue. Ik ben er gewoon van uit gegaan dat mijn cyclus 28dagen is en op dag 8 van mijn cyclus beginnen testen, eerste 2 dagen negatieve test, vanmorgen een knipperende smiley, vanavond nog steeds een knipperende smiley dus ik verwacht morgen of overmorgen mijn eisprong.

Ik vind het wel makkelijk, en nu weet ik dat mijn lichaam het allemaal toch wel doet na te stoppen met de pil :)

succes!
 
Terug
Bovenaan