Ovulatitest gedaan en.....

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden.

Vanmorgen een ovulatitest gedaan en het 2e streepje was iets lichter dan de controle streep. Kan ik er nu vanuit gaan dat het 2e streepje  morgen (of overmorgen) net zo donker of zelfs donkerder is dan de controle streep, of kan het ook zo zijn dat hij morgen weer verdwenen is?
Ben nu zo onzeker.....wil niet de plank mis slaan, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Anders word het vanavond evengoed klussen geblazen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt alvast!

Groeten van Miena.

Hoi Miena,

Bij mij was ie gisteren ook licht en vandaag was ie net als de controle streep. Dus ik denk wel dat je vanuit mag gaan dat je ovu morgen is ofzo.
Maar ik had zondag een hele lichte streep bijna niet te zien. De dag erna niks.
Dus licht wel aan hoe licht.

Liefs An

Hoi Miena,
Ik heb   2 of 3 maanden achter elkaar de ovulatietesten van matcare gebruikt, en tot nu toe nog nooit een tweede streep gehad die donkerder was dan de controle. Bijna altijd was de streep veel lichter en met wat fantasie even sterk.  Het kan natuurlijk zijn dat ik te vroeg of te laat gemeten heb of het toch gemist heb (dan zou je 2x daags moeten testen volgens bijsluiter). Ik ben er hierna mee opgehouden en begonnen met tempen, maar wil volgende maand (als die komt) toch nog eens ovulatietesten van een ander merk proberen.
Groetjes,
Judith

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb ook de ovu.testen van Matcare. De streep is iets lichter dan de controle streep, scheelt niet zo heel veel qua kleur, maar je kan het wel zien.
Zou dus straks nog een test kunnen doen wie weet is hij dan net zo donker.
Voor de zekerheid gaan mijn man en ik het maar gezellig maken vanavond.....hihi
Met temperaturen ben ik ook al een paar maanden bezig, maar als je temp. hoog is dan is je eisprong al geweest, dus vandaar dat we het zo maar proberen.

Groeten van Miena.

Miena,

Het feit dat de streep lichter is betekent; of je hebt je ovulatie net gehad of je moet hem nog gaan krijgen. Als je hem nog moet krijgen zal hij heel donker van kleur zijn en dat betekent; klussen!!!!!
Doe voor de zekerheid morgen en overmorgen een test en vergelijk ze met elkaar!

GR Sofie

Hey meiden.

Heb net weer een test gedaan en de streep was dezelfde kleur als gisteren, dus iets
lichter dan de controle streep.
Ik heb nog 3 testen liggen, dus hoop dat ik in deze 3 dagen mijn LH piek vind.

Groeten van Miena.

Hey Miena,
Ik zal niet blind vertrouwen op de ovulatietesten hoor. Zelf een paar maanden geprobeerd en nog nooit een sterkere streep dan de controle gehad, terwijl uit temperatuurcurves wel blijkt dat er een eisprong is geweest. Heb jij al temperatuurcurves gemaakt? Op zich zijn ovu testen natuurlijk mooier omdat je de piek hebt voor de eisprong en bij tempen kun je alleen achteraf zien of er eisprong geweest is.
liefs Judith

Hey Judith.

Ik hou inderdaad ook al een paar maanden mijn temp. bij, hierdoor weet ik dat ik een late eisprong heb.
Ben inderdaad ovu.testen gaan gebruiken omdat ik dan precies weet waarneer mijn eisprong is en niet steeds net op de verkeerde dag klus.
Denk zelf dat gisteren mijn eisprong was, ondanks dat de streep niet zo sterk was als de controle streep omdat de streep van vandaag toch iets lichter is. hihi...heb die van gisteren even uit de prullebak gevist.
Wel vervelend dat het bij jullie nog steeds niet gelukt is ondankt de testen.
Het is inderdaad niet erg betrouwbaar zo en erg moeilijk te pijlen waarneer je eisprong is.
Ik hoop voor jullie dat je meer hebt aan een ander merk testen, want dit schiet toch ook niet op.
Succes hoor!

Groeten van Miena.

Terug
Bovenaan