Ovulitest betrouwbaar of niet?

<p>Hey allemaal .</p><p>Ik heb eerder een topic gestart over een bloeding en een bijna positieve ovulatie test . Nu was is daadwerkelijk ongesteld geworden . Ik had dus een cyclus van 34 dagen op zich wel weer normaal ( vorige was 60 dagen ) . Nu heb ik toch advies gevraagd aan mijn huisarts en die zegt dat de testen niet betrouwbaar zijn . Erg raar maar geloof het ergens wel ben al vanaf dag 14 aan het testen en zag geen postive test. Heeft iemand dezelfde ervaring? Ik doe trouwens de testen van clear bleu en senstest. </p><p>Groetjes </p>
 
Ik zou eerlijk gezegd niet goed weten waarom die testen niet betrouwbaar zouden zijn. Wat ElsieJoy zegt klopt helemaal. Bij de PCOS geeft de ovulatietest een positief resultaat doordat de hormonen niet in balans zijn. De test detecteert dus zeker wel iets (al is het dan niet de eisprong in dat geval).
Als ik het goed begrijp heb je nog nooit een positieve ovulatietest gehad? Dat is vreemd. Ik zou je aan willen raden om extra gevoelige testen te gebruiken. Het kan goed zijn dat je te weinig hormoon aanmaakt voor de normale testen. Als je helemaal geen testen meer wil gebruiken, dan kun je altijd nog je afscheiding controleren.
 
Je kunt ook overwegen om rond je vermoedelijke eisprong twee keer per dag te testen. De piek kan tussen twee meetmomenten in vallen. Zo kun je m dus ook missen terwijl je wel gewoon ovuleert. Ik zou dit gezien de kosten alleen niet met de clearblue testen doen. Daarnaast is wat BenB zegt ook verstandig: let op meerdere vruchtbaarheidssignalen. Dit kan met afscheiding, maar ook met temperatuur of de stand van de baarmoedermond
 
 
Las laatst ergens als je een te lange cyclus hebt dat je geen "normale" eiersprong hebt en dat je dus ook indd geen goede positieve ovulatie test krijgt.. had t toevallig gevonden omdat ik zelf wat testen heb aangeschaft en wou weten hoe en wat allemaal.
zal als ik het tegen kom (zal zo ff snel zoeken) hier even posten met een linkje.
 
Vrouwen met een cyclus die korter is dan 21 dagen, of langer is dan 42 dagen worden moeilijker zwanger. Vrouwen met een hele korte of een hele lange menstruatiecyclus wordt daarom aangeraden naar de huisarts te gaan als zij zwanger willen worden. De kans is namelijk aanwezig dat er geen eisprong is.
hier de site waar het staat.. volgens mij alleen niet over de ovulatie test.. (niet alles gelezen, ben meer tegelijk aan t doen)
https://www.verloskundigenkrimpen.nl/nl/onze-zorg/kinderwens/
 
Hi!
Sensitest werkte bij mij ook niet. Net als die van de action. De gyn zei dat ik die van ovulady (deze schijnt vaak ook bij vrouwen waarbij andere niet werken te werken) moet proberen die krengen zijn erg duur vind ik.. 6 stuks voor 30 euro! en moet op de dag dat ze meekijken 2x pd testen dus na drie dagen ben je er doorheen. Ik heb die van clearblue er ook bij gekocht de digitale om te checken of die voor mij wel werken.. 
 
 
Terug
Bovenaan