Ovutesten of tempen!!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Even weer een berichtje van mij. Voor degene die mij nog niet kennen ik ben Linda en ik ben 27 jaar. Heb nu 12 jaar een relatie met mijn mannetje. Sinds april zijn we bezig met ons 1e wondertje. Ik was deze maand 1 dag overtijd dus natuurlijk gelijk getest vanochtends maar, helaas negatief  En vanavond ook de eerste voorbode.s ondekt voor mijn menstruatie. Dus we gaan naar ronde 8. Nu heb ik voor mezelf voorgenomen mocht ik in januari / februari nog niet zwanger zijn dat ik dan naar de HA ga. Nu weet ik dat de eerste vraag is of ik ook een temp lijst heb. Maar hoe zit dat dan als je onregelmatig werkt en dus je temp lijst niet zo nauwkeurig is. Mag je dan ook een paar maanden met ovutesten bezig zijn geweest? Ik hoop dat iemand dit weet. Oja en ik weet dat je pas na een jaar naar de HA mag. Maar aangezien mijn moeder veel problemen heeft gehad bij het zwanger worden ben ik dus helemaal niet gerust over mezelf. Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

Liefs Linda

Hoi carolinda,

Waarom maak je je nu al druk dat je misschien niet zwanger kan worden?
Begrijp me niet verkeerd hoor, maar je bent pas in April gestopt met de pil. Je lichaam heeft eerst een paar mnd nodig om te ontpillen, pas daarna krijg je een beetje regelmaat in je menstruatie. Ik kan begrijpen dat je je zorgen maakt omdat je moeder ook moeilijk zwanger kon worden, maar dat wil niet zeggen dat jij ook die problemen krijgt of hebt.
Er staat gemiddeld een jaar voor het zwanger worden, en een ha stuurd je  echt pas na een jaar door naar het zh.

Ik denk dat je gewoon niet te geforceerd "te werk" moet gaan en lekker moet genieten van elkaar. Ben je na een jaar nog niet zwanger, en de ha stuurd je door voor verdere onderzoeken dan krijgen jullie het nog zwaar genoeg. Dan moeten jullie nog heel vaak "verplichte nummertjes" maken. De MM is een zwaar proces en vergt heel veel energie van jullie.

Succes verder en ik hoop dat je snel zwanger wordt en de MM niet nodig hebt.

Kruimel

Ik ben het met mijn voorganger eens. Probeer het even los te laten want je bent echt nog niet zolang bezig. (tenminste niet als je het vergelijkst met de dames hier die inmiddels jaren onderweg zijn en verschillende behandelingen ondergaan) Ik denk dat je op het zwanger worden forum meer lotgenoten vind dan hier en de verhalen die je hier leest moet je helemaal nog niet willen weten.
Temperatuurlijsten kun je niet verkrijgen door ovulatietesten te gebruiken. Als je onregelmatig werkt heeft het zowiezo weinig zin om te temperaturen. Ovulatie testen kun je wel gebruiken om je eisprong te timen zodat jullie op het goede moment sex hebben en de kans dus groter wordt dat het lukt. Timing is best belangrijk namelijk want je hebt iedere maand 10% kans maar dan moet je wel weten wanneer je eisprong is.

Succes!
gr.Ing

Je moet je eigen nu nog niet drukken maken over of je wel of niet zwanger kan worden. Wacht eerst nog ff een paar maanden af, en ga dan naar de huisarts toe. Je bent pas een paar maanden bezig. Sorry dat ik het zo zeg maar dan kun je beter naar het zwanger worden forum gaan.

Groetjes Claudia

Hoi dames,

Als eerste wil ik even zeggen dat ik niet hoop 1 van jullie gekwetst te hebben met mijn berichtje. Ik weet dat ik op het andere forum thuis hoor alleen als je daar vraagt over tempen of ovutesten krijg je niet echt een duidelijk antwoord. Ook weet ik dat we nog maar kort bezig zijn en misschien moet ik er ook niet zo mee bezig zijn. Het komt eigenlijk doordat mijn moeder vroeger heelveel moeite heeft gehad om zwanger te worden en toen ook in de mm is beland. Daar maak ik me best zorgen om en daarom zou ik graag naar de ha willen. Ik hoop dat het niet nodig is en ik hoop dat jullie ook snel een klein wondertje mogen krijgen.

Liefs Linda

Hoi Linda,
Als je onzeker bent kun je ook de huisarts om raad vragen. Vraag aan je moeder wat er bij haar uitkwam. De assistente van de huisarts zegt dan misschien wel van temperatuur 2 maanden en kom dan en dan maar terug. Een vriendin van mij was binnen een maand zwanger, terwijl haar moeder er 8 jaar over had gedaan! Dus het wil niet altijd wat zeggen!!
Groetjes en succes

Terug
Bovenaan