ow,heb ik weer...

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer!Vorige week voor de 2e keer een goede echo gehad,nu 13 weken zwanger,dus dacht te kunnen genieten...(vorige keer miskraam gehad)
Ik ben maandag op visite geweest bij iemand met een kindje van 2,mijn dochtertje was ook mee...Niets aan de hand.Dinsdagochtend haalde ze dat jongetje uit bed,heeft ie waarschijnlijk de bof!Ik ben mij alweer helemaal zorgen aan het maken.Ik heb vroeger minimaal 1 inenting gehad(ben in 1984 geboren),mijn dochtertje is ook ingeent...Nu ben ik zo bang dat ik ook ziek word,mijn ouders weten niet meer of ik het al heb gehad..Als je ziek word heb je een grote kans op een miskraam in de eerste 3 maanden.Ben wel al 13 weken...maar ja....
Kan iemand mij gerust stellen??Ik heb wel al bloed laten prikken of ik antistoffen heb tegen de bof,die uitslag is er pas over 1,5 week.Stel dat je er ziek van word,is dat ongeveer na 2 tot 3 weken.....De huisarts en verloskundige geven als antwoord,als je het krijgt dan krijg je het,dan kunnen we er niets mee,FIJN!!Weet iemand hier iets meer van???

Sorry voor mijn geklaag,maar het moet er even uit!!

Groetjes Elma,13 wkn zwanger
dochtertje Fleur 2 jaar

He bah, wat rot voor je! Vooral dat je ouders niet meer weet of je het wel of niet gehad hebt. Ik weet van mezelf dat ik de bof gehad. In 'mijn tijd' (1976) werd je er nog niet voor ingeent.
Helaas kan ik je ook niet helpen. Heb je veel contact met het zoontje gehad tijdens die visite? (hoesten e.d.)
Was het zoontje van je vriendin niet ingeent?

Sterkte meid!!

Hoi Twiki,

Het zoontje was wel ingeent..Dan kan je het in een lichte vorm krijgen..Echt veel contact heb ik niet gehad met 'm,maar mijn dochtertje wel,en die kan dat virus ook weer bij zich dragen...Wat een gedoe allemaal weer he??

Groetjes!

je kan het ook opvragen bij, volgens mij de GGD. zij hebben je gegevens van je inentingen. kijken ze zo voor je na. ik heb ook een keer moeten bellen voor de rode hond. ze hebben mij gerust kunnen stellen met het feit dat ik idd ingeënt was.
misschien heb je er wat aan. verder sterkte en ik hoop dat het je deur voorbij waait!

groetjes

Haihai,

Op het moment dat ik wist dat ik zwanger was heb ik direct contac gehad met de GGD ivm kinderziektes, omdat ik kleuterjuf ben!
Je hoeft je geen zorgen te maken als je ingeënt bent hoor! De kans dat je het dan krijgt, is écht heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg klein! Minimaal!
De enige ziektes die gevaarlijk (kunnen) zijn, als je die zelf niet hebt gehad, zijn de 5e kinderziekte en de waterpokken!
Dus ik zou me geen zorgen maken hoor!
Als ik met ál die kinderziektes bezig zou moeten zijn, zou ik niet eens meer durven gaan werken! 9 van de 10 keer zijn de ziektebeelden zo nihil dat ouders niet eens in de gaten hebben dar hun kind bepaalde kinderziektes heeft!
Dus do'nt worry, be happy!!!

Liefsssss

Hoi Elma,

Mijn zoon had laatst ook vlekken dus ik heb het toen helemaal uitgezocht. Je hoeft je echt geen zorgen te maken als je ingeent bent. Alleen 5e ziekte is potentieel gevaarlijk voor je kind, als je het zelf ook krijgt en de waterpokken als je ze niet gehad hebt (97% heeft die gehad).

Geen zorgen dus! Als je wat rond googled kan je er heel veel over vinden.

groetjes, Marijne

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties..Ik heb inmiddels mijn inentingsboekje gevonden(was ik kwijt)..Daar staat in dat ik de 1e met 4 jaar heb gehad,en enog een 2e met 9 jaar,dus hoef me inderdaad eigenlijk geen zorgen meer te maken..Scheelt weer een hoop stres....

liefs Elma

Terug
Bovenaan